۱۴۰۱-۱۱-۱۵ - ۱۰:۰۰

نفت برنت ۷۹ دلار و ۹۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۲۳ سنت معادل ۲.۷۱ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۹۴ سنت رسید.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛قیمت نفت در روز جمعه به پایین ترین رقم طی سه هفته گذشته رسید. گزارش بهتر از حد انتظار بازار اشتغال آمریکا نگرانی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی این کشور رابالا برده و از طرف دیگر سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات بیشتری در مورد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه محصولات نفتی روسیه هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۲۳ سنت معادل ۲.۷۱ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۹۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۴۹ سنت معادل ۳.۲۸ درصد کاهش ۷۳ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.
نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب ۷.۸ و ۷.۹ درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشتند.

اشتغال در آمریکا در ماه ژانویه رشد قابل توجهی داشته است و حالا طبق گفته تحلیلگران، بازار نفت نمی داند باید نگران رکود اقتصاد باشد یا سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو در بالابردن نرخ بهره.
بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه موضع آرام‌تری در پیش گرفت و نرخ بهره را کمتر از ماههای گذشته افزایش داد، اما سیاستگذاران عقیده دارند لازم است هزینه‌های وام‌گیری باز هم افزایش یابد.
متخصصان می‌گویند ادامه افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی بر اقتصاد آمریکا و اروپا فشار آورده و ترس از رکود اقتصاد را افزایش می دهد. بدین‌ترتیب تقاضای جهانی برای نفت هم کاهش پیدا می‌کند.
کشورهای اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه جهت محدود کردن درآمد مالی مسکو برای جنگ با اوکراین به توافق رسیده‌اند.
دیپلمات های اتحادیه اروپا ۱۰۰ دلار در هر بشکه را برای محصولاتی مانند گازوئیل که بالاتر از قیمت نفت خام معامله می‌شوند تعیین کرده‌اند و ۴۵ دلار در هر بشکه را برای محصولاتی مانند نفتا که ارزان‌تر از نفت خام هستند در نظر گرفته‌اند.
کرملین اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه محصولات نفتی روسیه باعث بی‌ثباتی بیشتر بازارهای جهانی انرژی خواهد شد.
در این بین، تحلیلگران از افزایش رفت و آمد در ۱۵ شهر بزرگ چین پس از تعطیلات سال نوی چینی خبر داده‌اند که تقاضا برای سوخت را بالا می‌برد.
در زمینه عرضه، شرکت های انرژی آمریکا در این هفته بیشترین کاهش تعداد چاه‌های نفت و گاز را از ژوئن ۲۰۲۰ ثبت کردند. تعداد چاههای نفت آمریکا ۱۰ حلقه در این هفته کاهش یافته و به ۵۹۹ رسیده و تعداد چاههای گاز این کشور هم ۲ حلقه پایین آمده و به ۱۵۸ رسیده است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=49281
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما