۱۴۰۱-۱۱-۱۵ - ۹:۳۱

رشد مستمر شاخص تولیدات صنعتی

در سال ۱۴۰۱ شاخص تولید شرکت‌های بورسی که بیش از نیمی از تولید کشور را در اختیار دارند، ‌روند صعودی دارد، این شاخص در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان و آذر به ترتیب ۲.۵، ۵.۸، ۶.۷، ۶.۷، ۷.۲، ۶.۵ و ۶.۳ درصد رشد نسبت به ماه مشابه سال قبل دارد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ ‌در گزارشی که پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از رشد‌ شاخص تولیدات صنعتی در سال ۱۴۰۱ دارد، ‌شاخص تولید شرکت‌های بورسی که بیش از نیمی از تولید کشور را در اختیار دارند، ‌روند رو به رشدی داشته است، این شاخص در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان و آذرماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب با ۲.۵، ۵.۸، ۶.۷، ۶.۷، ۷.۲، ۶.۵ و ۶.۳ درصد رشد در مقایسه با ماه مشابه همراه بوده است.

‌بین صنایع بورسی، خودروسازی و ساخت قطعات رشد قابل‌توجه ۲۸.۵ درصدی تولید در صنعت را از فروردین ۱۴۰۱ تا انتهای آذر ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است که یک رکورد برای صنعت مذکور در سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

تولیدات شرکت‌های بورسی در فلزات اساسی نیز در سال جاری رشد مطلوبی داشته است. درمجموع، برآیند رشد تولیدات صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی در ۹ ماهه اول سال جاری مثبت است.

نمودار بالا‌ رشد شاخص تولید صنعتی بورسی و شاخص تولید صنعتی مرکز آمار ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل (به صورت تجمعی از ابتدای سال) را نشان می‌هد.

نمودار بالا‌ روند تولیدات شرکت‌های بورسی در دوره منتهی به آبان و آذرماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=49279
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما