۱۴۰۱-۱۱-۱۴ - ۹:۳۴

واردات گوشت قرمز تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: واردات روزانه گوشت گرم و فرآیند توزیع و عرضه در بازار برای کاهش قیمت آن تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛شاهپور علایی‌مقدم با اشاره به التهابات بازار گوشت قرمز گفت: زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، جو کیلویی ۲۲۰۰ تومان بود، با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها جلوی فساد گرفته شد. در حال حاضر نرخ دلار، در میانگین جهانی بالا رفته و در کشور ما هم ارز دولتی برای تأمین و تدارک کالاها ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: برای نیاز دام و طیور ۱۶ میلیون تن نهاده وارد می‌کنیم که نیاز به ارز دارد، وقتی ارز جهش پیدا می‌کند، به تبع میانگین آن هم در داخل و خارج افزایش می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کنترل قیمت گوشت در یک هفته گذشته گفت: در میدان بهمن تهران لاشه گوشت با قیمت ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

علایی‌مقدم با اشاره به واردات گوشت گرم بیان کرد: گوشت مخلوط گوسفندی با قیمت ۲۲۰ هزار تومان، گوشت چرخ کرده گوساله ۱۷۰ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله ۱۹۲ هزار تومان، ران و سردست ۲۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود و این واردات تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی گفت: برای تأمین کالا‌های اساسی شب عید از جمله روغن، شکر، مرغ، تخم‌مرغ و گوشت، پرتقال و سیب هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.

* از سرگیری جمع‌آوری مرغ مازاد مرغداران

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: مشکلات موجود سر راه خرید حمایتی مرغ مازاد برطرف شده و اتحادیه مرغداران خرید حمایتی را به‌زودی از سر می‌گیرد.

 علایی‌مقدم با اشاره به تغییر رویکرد در سیاست‌های تنظیم بازاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: مردمی‌ترین بخش اقتصاد ایران بخش کشاورزی است، یعنی ۹۸ درصد فعالیت‌های بخش کشاورزی توسط مردم، تشکل‌ها و صنوف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یک سال است که بحث تنظیم بازار با اجرای قانون انتزاع، از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است، افزود: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی واگذاری امور مربوط به تنظیم بازار به تشکل‌ها و اتحادیه‌هاست که بتوانند خودشان را کنترل کنند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در شورای قیمت‌گذاری و سیاست‌های حمایتی مصوب شد مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات، گوشت و محصولات دیگر از جمله محصولات سبزی، صیفی، پیاز و سیب زمینی به تشکل‌ها واگذار شود.

علایی‌مقدم گفت: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید شده که حدود ۱۰۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشور است. با هدف حمایت از مصرف‌کننده و همچنین حمایت از تولیدکننده قیمت‌ها را کنترل کردیم.

وی بیان کرد: اختلاف نظر کوچکی بین وزارتخانه و اتحادیه بود که با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی حل شد و از روز یکشنبه مصوبه خرید حمایتی مرغ مازاد مرغداران ابلاغ می‌شود که برای تنظیم بازار مرغ بسیار مؤثر و مفید است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=49259
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما