۱۴۰۱-۱۱-۱۴ - ۱۲:۰۱

جمع‌آوری مرغ مازاد مرغداران از یکشنبه

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از روز یکشنبه مصوبه خرید حمایتی مرغ مازاد مرغداران ابلاغ می‌شود که برای تنظیم بازار مرغ بسیار مؤثر و مفید است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ شاهپور علایی‌مقدم در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تغییر رویکرد در سیاست‌های تنظیم بازاری وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: مردمی‌ترین بخش اقتصاد ایران بخش کشاورزی است، یعنی ۹۸ درصد فعالیت‌های بخش کشاورزی توسط مردم، تشکل‌ها و صنوف انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یک سال است که بحث تنظیم بازار با اجرای قانون انتزاع، از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است، افزود: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی واگذاری امور مربوط به تنظیم بازار به تشکل‌ها و اتحادیه‌هاست که بتوانند خودشان را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: در شورای قیمت‌گذاری و سیاست‌های حمایتی مصوب شد مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات، گوشت و محصولات دیگر از جمله محصولات سبزی، صیفی، پیاز و سیب زمینی به تشکل‌ها واگذار شود.

علایی‌مقدم گفت: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید شده که حدود ۱۰۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشور است. با هدف حمایت از مصرف‌کننده و همچنین حمایت از تولیدکننده قیمت‌ها را کنترل کردیم.

وی بیان کرد: اختلاف نظر کوچکی بین وزارتخانه و اتحادیه بود که با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی حل شد و از روز یکشنبه مصوبه خرید حمایتی مرغ مازاد مرغداران ابلاغ می‌شود که برای تنظیم بازار مرغ بسیار مؤثر و مفید است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=49263
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما