۱۴۰۱-۱۱-۱۳ - ۱۲:۵۷

شوک افزایش ذخایر آمریکا به قیمت نفت

قیمت نفت روز چهارشنبه در پی انتشار آماری که رشد چشمگیر ذخایر نفت و سوخت‌های آمریکا را نشان داد و عدم تغییر سیاست تولید اوپک پلاس، بیش از سه دلار در هر بشکه سقوط کرد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بهای معاملات نفت برنت با دو دلار و ۶۲ سنت معادل ۳.۱ درصد کاهش، در ۸۲ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو دلار و ۴۶ سنت معادل ۳.۱ درصد کاهش، در ۷۶ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه بسته شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت و سوخت‌های آمریکا، هفته گذشته به بالاترین میزان از ژوئن سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرده است. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۷ ژانویه، ۴.۱ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۴۵۲.۷ میلیون بشکه رسید که افزایش بسیار بالایی در مقایسه با پیش بینی رشد ۰.۴ میلیون بشکه ای ذخایر از سوی تحلیلگران بود. این ششمین هفته متوالی افزایش ذخایر نفت، تحت تاثیر کاهش نرخ پالایش و صعود واردات بود.

جان کیلداف، از شرکای شرکت اگین کپیتال در نیویورک گفت: بازار به این گزارش که نشان می دهد تقاضایی برای نفت یا سوخت‌ها وجود ندارد، واکنش نشان داد.

بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش داد و قول داد در راستای مبارزه ناتمام علیه تورم، به افزایش هزینه استقراض ادامه می دهد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ، ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱.۱۹ واحد رسید.

وزیران کشورهای اوپک پلاس در دیدار روز چهارشنبه، سیاست تولید خود را بدون تغییر نگه داشتند. نظرسنجی ماهانه رویترز نشان داد تولید نفت اوپک در ژانویه به ۲۸.۸۷ میلیون بشکه در روز رسید که ۵۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با دسامبر کاهش داشت. ۱۰ عضو اوپک که در توافق نفتی اوپک پلاس مشارکت دارند، ۹۲۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح هدف گذاری شده برای ژانویه نفت تولید کردند که در مقایسه با کسری تولید ۷۸۰ هزار بشکه در روز در دسامبر، افزایش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پیش بینی کرد تقاضا برای نفت با بهبود فعالیت اقتصادی چین، افزایش پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=49243
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما