۱۴۰۱-۱۱-۱۳ - ۱۰:۳۳
وزیر نیرو:

از مرز تولید ۱۰۰۰ مگاوات انرژی تجدید‌پذیر عبور کردیم

وزیر نیرو با بیان اینکه برنامه خوبی برای برای تولید برق از منابع تجدید پذیر ‌داریم، گفت: از مرز تولید ۱۰۰۰ مگاوات انرژی تجدید‌پذیر عبور کردیم.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در آیین افتتاح ‌نیروگاه خورشیدی در این شهرستان اظهار داشت: هر کشوری که توان تولید و صادرات انرژی داشته باشد مؤلفه‌های قدرت را برای خود فراهم می‌کند.

وی گفت: با وجود منابع غنی با سه چالش روبه‌رو هستیم، کاهش منابع هیدروکربنی با توجه به مصارف بالای خانگی و عدم استفاده در تولید، دوم تأمین آب و سوم مشکلات محیط زیستی از سه مشکل هستند.

وزیر نیرو گفت: چاره انرژی خورشیدی و باد به‌عنوان انرژی‌های تجدیدپذیراست.امروز در کشور برای تولید برق از منابع تجدید پذیر برنامه خوبی داریم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌شده ۱۰ هزار مگاوات بتوانیم به تولید خود در این حوزه اضافه کنیم و در این زمینه به حمایت خوب مجلس و دولت نیاز هست.

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت در زمینه انرژی تجدید پذیر گفت: امروز ما از مرز ۱۰۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر عبور کردیم.

محرابیان گفت: نیروگاه‌های خورشیدی در سطوح مختلف از صنعتی تا خانگی مشغول بکار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و افتتاح این نیروگاه در مدت ۷ ماه با سطح فناوری بالاتر از دیگر نیروگاه‌های خورشیدی را کاری بسیار ارزشمند دانست و این پنل‌ها از پشت خود نیز قابلیت تولید انرژی تابش خورشید به سطح هستند.

وزیر نیرو گفت: این نیروگاه بدون استفاده از آب و آلودگی محیط زیستی قریب به ۷۰ درصد برق شهر دامغان را تأمین می‌کند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=49236
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما