۱۴۰۱-۰۹-۰۹ - ۱۲:۱۴

تمام معوقات صادارت گاز به عراق را گرفتیم

وزیر نفت گفت: امسال توانستیم تمام معوقات‌مان از صادرات گاز به عراق را بگیریم و امسال نیز صادرات گاز ما به عراق یک و نیم میلیارد متر مکعب نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛جواد اوجی وزیر نفت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: خوشبختانه با شروع دولت سیزدهم وزارت نفت از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کرد و با یک دیپلماسی قوی انرژی با خیلی از کشورها از جمله آمریکای لاتین طی این مدت قراردادهای فروش نفت را داشتیم و هم بحث پالایشگاه‌های فراسرزمینی را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه در این حوزه فکر می‌کنم وزارت نفت عملکرد خوبی داشته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر نخست وزیر عراق به ایران و همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی، گفت: خوشبختانه ما در سال گذشته و امسال در رابطه با وصول طلب‌ها خود در بحث صادرات گاز به عراق موفق شدیم همه معوقات را بگیریم.

وزیر نفت یادآور شد: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد یورو از معوقات و امسال نزدیک یک و شش دهم و تقریباً طلب‌های ما همه به روز است و مشکلی نداریم.

اوجی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال هم صادرات گاز به عراق نسبت به سال گذشته یک و نیم میلیارد متر مکعب بیشتر بوده است حجم میزان صادرات دقیق الان در ذهنم نیست ولی می‌دانم که این میزان نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و هیچ گونه بدهی معوقی با دولت عراق نداریم.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=45564
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما