۱۴۰۱-۰۵-۲۷ - ۷:۲۲

صادرات روزانه ۴۰ تا ۸۰ کانتینر یخچالی به قطر

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر بابیان اینکه روزانه ۴۰ تا ۸۰ کانتینر یخچالی از بندر دیر به کشور قطر صادر می‌شود، گفت: این کانتینرها بیشتر حامل تره‌بار هستند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علی سلیمانی اظهار کرد: استان بوشهر ۱۴ گمرک فعال با ۶۰۰ نفر نیرو فعال در لاور شرقی، بوالخیر، دلوار، بوشهر، منطقه ۲، بندر ریگ، بندر گناوه، بندر دیلم، جزیره خارگ دارد.

وی با بیان اینکه بوشهر اولین گمرکی بوده که در کشور تاسیس شده است، اضافه کرد: در ۴ ماه امسال ۱۲۹۰ میلیارد تومان درآمد گمرکی در استان وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشی ۲۳۲ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر در خصوص واردات کالا تصریح کرد: در ۴ ماه امسال ۲۰۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۷۲ میلیون دلار از گمرکات ۱۴گانه استان بوشهر ترخیص شده که از نظر وزنی ۴۵ درصد و ارزشی ۹۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گفته سلیمانی، در ۴ ماه نخست امسال ۶۴ هزار تن کالا اساسی در بندر بوشهر تخلیه و ترخیص شده اند که عمدتا شامل برنج، چای، لاستیک خودرو و روغن بوده‌اند.

این مقام مسئول بابیان اینکه دستگاه ایکس ری کاربرد زیادی در کنترل ورودی و خروجی کالاهای ترانزیتی دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به لزوم کنترل و بازرسی‌های دقیق کانتینرهای خروجی از کشور به مقصد قطر، دستگاه ایکس ری در این بندر نصب و قرار است در هفته دولت افتتاح شود.

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر بابیان اینکه روزانه ۴۰ تا ۸۰ کانتینر یخچالی از  بندر دیر به کشور قطر صادر می‌شود، عنوان کرد: این کانتینرها بیشتر حامل تره‌بار هستند.

سلیمانی باتاکید بر اینکه ترخیص کالاهای متروکه و بلاصاحب زمان‌بر است، افزود: گمرکات استان بوشهر کمترین مشکلات را در حوزه پرونده و تعیین تکلیف کالاهای متروکه و بلاصاحب را دارد.

وی بیان کرد: گمرک استان بوشهر اعلام آمادگی کرده است تا درصورت صلاحدید برای انتقال مسافران جام جهانی پایانه مسافری در بندر کنگان راه‌اندازی شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=39547
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما