۱۴۰۱-۰۵-۲۷ - ۷:۳۶

سرنوشت خودروسازی ایران بعد از امضای برجام

معاون وزیر صمت با بیان اینکه خودروسازی ایران ۲۵ ساله است، گفت: در صورت امضای برجام می‌توانیم با کمک شرکای اروپایی به این صنعت کمک کنیم و در غیر این صورت یک سناریو داخلی داریم.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛منوچهر منطقی با حضور در رویداد روایت صنعت تحول خودرو با ارائه مباحث تخصصی و آموزشی در مورد معنای دانش بنیانی شدن صنعت خودرو و همچنین رویکرد وزارت صمت در خصوص خودروی آینده به ترسیم افق پیش رو در حوزه این صنعت پرداخت.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با اشاره به سیر تحول پیوسته توسعه صنعت خودرو در کشور گفت: نباید صنعت خودرو در ایران را یک صنعت ۵۰ ساله بدانیم چرا که این صنعت در دهه ۶۰ به دلیل جنگ تحمیلی عملاً تعطیل بوده و در واقع می‌توان گفت خودروسازی ایران مربوط به ۲۵ سال پیش است.

وی با بیان اینکه باید در مسیر هم افزایی پلتفرم‌ها تلاش کرد، گفت: هم افزایی یعنی اینکه خودروسازان یک کشور یک مجموعه تأمین داشته باشند.

منطقی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تأثیر تحریم‌ها یا عدم آن در آینده این صنعت گفت: ما در این خصوص دو سناریو طراحی و همه امکان‌ها را بررسی کرده‌ایم. از این رو در صورت امضای برجام می‌توانیم با کمک شرکای اروپایی به این صنعت کمک کنیم و در غیر این صورت یک سناریو داخلی داریم.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=39549
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما