۱۴۰۱-۰۵-۱۵ - ۱۲:۴۲

احیای ۷۵ واحد صنعتی راکد در تهران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت که در سال جاری برای احیای ۲۰۵ واحد راکد در تهران برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۷۵ واحد به بهره‌برداری مجدد رسیده‌اند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سعید صادقی  اظهار کرد: از این ۷۵ واحد احیا شده، ۵۵ واحد داخل شهرک‌ها و ۲۰ واحد خارج از شهرک‌ها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه واحدهای راکد غالبا مشکل تامین نقدینگی دارند، تصریح کرد: این واحدها به تسهیلات ارزان‌قیمت نیاز دارند. همچنین معمولا واحدها مشکل تامین وثیقه یا چک برگشتی دارند. یعنی ممکن است آمادگی پرداخت تسهیلات به آنها وجود داشته باشد، اما نتوانند وثیقه تامین کنند.

به گفته این مقام مسئول اگر محدودیت‌های قوانین بانکی نبود، می‌شد با سرعت خیلی بیشتری واحدهای راکد به چرخه تولید برگرداند.

گفتنی است امسال در کل کشور برای احیای ۱۶۰۰ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هدف‌گذاری و پیش بینی شده با احیاء این تعداد واحد برای ۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر شغل ایجاد شود. همچنین طبق اعلام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای احیاء ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز برنامه‌ریزی شده است.

نتیجه طرح پایش واحدهای صنعتی غیرفعال نشان می‌دهد ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد، شامل ۶۸۱۴ واحد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۵۲۵۳ واحد در خارج از آن‌ها شناسایی شده است. از مجموع واحدهای صنعتی راکد شناسایی شده ۶۲ درصد از طریق شیوه‌های فنی باز فعال سازی، امکان راه‌اندازی مجدد دارند که در صورت تحقق آن، بیش از ۱۶۷ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=38886
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما