۱۴۰۱-۰۴-۱۶ - ۷:۴۰

سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در قشم

عملیات آغاز دو پروژه عمرانی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در کمتر از ۱۰ روز در جزیره قشم آغاز شد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛  با بهره برداری از این دوپروژه بخش عمده‌ای از مشکلات شهروندان قشم در حوزه زیر ساخت‌های حمل و نقل برطرف خواهد شد.

کلنگ پروژه تعریض جاده ساحل جنوبی از شهر قشم تا فرودگاه بین المللی جزیره، به طول ۶۰ کیلومتر با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال به زمین خورد.

این پروژه که توسط قرارگاه خاتم الانبیا احداث می‌شود، ۲ لاین راه جدید شامل زیر سازی، روسازی، آسفالت به همراه علائم در نظر گرفته شده است.

براساس برآورد‌های انجام شده این پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

جاده ساحلی جنوبی از شهر قشم، سوزا و روستا‌های تورگان، ریگو، برکه خلف، مسن و شیب دراز عبور می‌کند و ۴۹ هزار قشموند به طور مستقیم از آن بهره‌مند خواهد شد.

عملیات اجرایی فاز ۴ بزرگراه خلیج‌فارس نیز در جزیره قشم به طول ۴۰ کیلومتر و اعتباری بالغ‌بر ۹۰۰۰ میلیارد ریال آغاز به کار کرد.

این پروژه در دو بخش شامل؛ ساخت دو لاین بزرگراه شامل زیرسازی، روسازی، آسفالت و نصب علایم راهنمایی و رانندگی، به طول ۳۰ کیلومتر، حدفاصل بندر تجاری کاوه تا بندر مسافری لافت را بااعتباری بالغ‌بر ۷۵۰۰ میلیارد ریال دربرمی‌گیرد.

بخش دوم این پروژه شامل؛ تکمیل عملیات اجرایی فاز ۳ بزرگراه خلیج‌فارس و تکمیل ۴ لاین بزرگراه شامل روسازی، آسفالت و نصب علایم راهنمایی و رانندگی بااعتبار ۱۵۰۰ میلیارد ریال، به طول ۹ کیلومتر است که حدفاصل میدان درگهان تا بندر تجاری کاوه را به یکدیگر متصل می‌کند.

با اجرای این پروژه، محور بزرگراهی شهر قشم به بندر مسافری لافت که یکی از پر رفت و آمدترین بنادر مسافری کشور است، کامل شده و سطح دسترسی و ایمنی ساکنان و گردشگران ارتقا می‌یابد.

همچنین با اجرای این پروژه، رینگ بزرگراهی شرق جزیره قشم از بندر مسافری لافت تا فرودگاه بین المللی قشم به عنوان یکی از خواسته‌های دیرینه مردم جزیره، بعد از سال‌ها در دولت سیزدهم با رویکرد مردم محور، تکمیل می‌شود.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=37229
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما