۱۴۰۱-۰۴-۱۴ - ۹:۴۲

قیمت نفت به مسیر افزایشی بازگشت

بهای معاملات نفت برنت روز سه شنبه در پی اعتصاب کارکنان نفتی در نروژ و مختل شدن تولید نفت و گاز این کشور، به روند افزایشی شب گذشته ادامه داد و صعود کرد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بهای معاملات نفت برنت با ۸۲ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۱۴ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو دلار و ۵۸ سنت معادل ۲.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۱۱ دلار و یک سنت در هر بشکه رسید.

کارکنان سکوهای فراساحلی نروژ روز سه شنبه اعتصابی را آغاز کردند که تولید نفت و گاز را کاهش می دهد. شرکت اکوئینور پیش بینی کرد تولید نفت و گاز معادل ۸۹ هزار بشکه نفت در روز کاهش پیدا می‌کند و تولید گاز معادل ۲۷ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت در روز از این میزان به حساب می‌آید.

طبق محاسبات رویترز، تولید نفت از روز چهارشنبه به میزان ۱۳۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می کند که معادل حدود ۶.۵ درصد از تولید نروژ است.

این اعتصاب که بر سر درخواست برای افزایش دستمزدها با توجه به جهش نرخ تورم، برگزار می‌شود، با قیمتهای بالای نفت و گاز همزمان شده است و با افزودن به اختلالات عرضه، از قیمتها پشتیبانی بیشتری می‌کند.

تحلیلگران گروه تحقیقاتی ANZ در یادداشتی نوشتند: نفت خام با تمرکز سرمایه گذاران روی سیگنالهای محدودیت عرضه، در معاملات افزایش قیمت پیدا کرد.

در مجموع، همزمان با تحکیم سیاست پولی در سراسر جهان به خصوص آمریکا برای مقابله با تورم سرکش، دورنمای تقاضا هم در میان نگرانیهای سرمایه گذاران قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش نرخهای بهره در استرالیا و کره جنوبی هم در پیش است و مقامات این کشورها در تلاش برای کنترل رشد تورم هستند. نرخ تورم کره جنوبی در ژوئن به بالاترین رکورد ۲۴ سال اخیر صعود کرد و به نگرانیها پیرامون کندی رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت افزود.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=37099
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما