۱۴۰۱-۰۲-۳۱ - ۹:۲۲

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش به ۱۱۲ دلار و ۵۵ سنت رسید.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛طرح اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت روسیه و برداشته شدن ممنوعیت‌های کرونایی در چین، تاثیر کند شدن رشد اقتصاد بر تقاضا را خنثی کرده و باعث افزایش قیمت نفت شده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات جمعه با ۵۱ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش به ۱۱۲ دلار و ۵۵ سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش ۱۱۰ دلار و ۲۸ سنت معامله می‌شود.

 نفت آمریکا چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کرده و نفت خام برنت هم ۱ درصد در این هفته افزایش قیمت داشته، درحالی‌که ارزش آن در هفته گذشته ۱ درصد کاهش‌یافته بود.

قیمت نفت آمریکا در معاملات آتی برای تحویل در ماه ژوییه ۰.۴ درصد بالا رفته و به ۱۱۰ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسیده‌است.

در شانگهای چین، با وجود گزارش یک مورد ابتلا به کرونا در مناطق خارج از قرنطینه، طرح برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی از اول ژوئن تغییری نکرده‌است.

بازار انرژی انتظار دارد برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در شانگهای تقاضا برای انرژی را افزایش دهد. چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیاست.

اتحادیه اروپا هم امیدوار است بتواند برای تحریم واردات نفت خام از روسیه به یک توافق جمعی برسد. برخی از کشورهای عضو این اتحادیه مانند مجارستان که شدیداً وابسته به نفت روسیه هستند، با این طرح مخالفت می‌کنند.

شرکت‌های نفت آمریکا در این هفته برای نهمین هفته پیاپی به تعداد چاه‌های نفت و گاز خود افزوده‌اند. دولت آمریکا از تولیدکنندگان کشور خواسته جهت مقابله با افزایش قیمت نفت تولید را افزایش دهند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا نشانه رشد تولید این کشور در آینده است.

طبق گزارش انجمن اتومبیل آمریکا، متوسط قیمت بنزین در این کشور به رکورد ۴ دلار و ۵۹ سنت در هر گالن رسیده‌است.

واردات نفت خام هند در ماه آوریل به‌عنوان سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیا به بالاترین رقم طی ۳ و نیم سال گذشته رسید. هند خرید نفت ارزان‌قیمت روسیه را برای تامین روند افزایش تقاضا در کشور و مقابله با قیمت بالای نفت افزایش داده‌است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=34473
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما