۱۴۰۰-۰۸-۰۲ - ۱۱:۴۳

بزرگترین مصرف کنندگان زغال سنگ برای تولید برق

کمبود زغال سنگ در حال حاضر باعث به وجود آمدن مشکلاتی در تامین برق در دو اقتصاد بزرگ مصرف کننده این سوخت فسیلی شامل هند و چین شده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛کمبود زغال سنگ در پی بهبود فعالیت اقتصادی پس از مهار پاندمی ویروس کرونا و همزمان کاهش تولید زغال سنگ به دلیل مشکلات اقلیمی و نگرانیهای محیط زیستی روی داده است.

طبق گزارش شرکت امبر، هند همچنان۷۰ درصد از برق خود را با سوزاندن زغال سنگ تولید می‌کند و ششمین سهم بزرگ را از این نظر در جهان دارد. چین که در حال توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر است همچنان به زغال سنگ متکی است و ۶۱ درصد از برق این کشور با استفاده از این سوخت فسیلی تامین می‌شود. هر دو کشور با توجه به توسعه سریع اقتصادی در حال حاضر در فناوریهای انرژی متعدد شامل هسته ای، زغال سنگ و تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، طبق آمار ۲۰۲۰ استاتیستا، بوتسوانا با سهم ۹۹.۸ درصدی زغال سنگ در تولید برق، بیشترین اتکا را به این سوخت فسیلی در میان کشورهای جهان دارد. پس از آن به ترتیب کوزوو ( ۹۴.۹ درصد سهم)، مغولستان ( ۹۲.۳ درصد)، آفریقای جنوبی (۸۵.۵ درصد)، مولداوی ( ۸۲.۳ درصد)، هند (۷۰.۶ درصد)، صربستان ( ۷۰ درصد)، لهستان ( ۶۹.۸ درصد)، قزاقستان (۶۹.۷ درصد)، بوسنی و هرزگوین ( ۶۷.۷ درصد)، چین ( ۶۰.۸ درصد) و اندونزی ( ۵۹.۷ درصد) قرار می گیرند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=24458
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما