۱۴۰۰-۰۷-۲۳ - ۹:۵۸

پیش بینی ۷۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تا ۱۴۰۴

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: امسال پنج میلیارد دلار و تا سال ۱۴۰۴، حداقل ۷۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی خواهیم داشت.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علیرضا پیمان پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت  در پاسخ به این سوال که صادرات غیرنفتی به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار که نماینده کشورمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ به آن اشاره کرده، چگونه دست یافتنی است؟ بیان کرد: رقم ۱۰۰ میلیارد دلار برای صادرات عجیب و غریب است و چنین عددی را در نظر نداریم، اکسپو در واقع یک نمایشگاه فرهنگی است و قابلیت‌های فرهنگی ایران را منتقل می‌کند.

او ادامه داد: در دو هفته‌ای که در این نمایشگاه مستقریم، رویداد خود را به سمت صنایع خلاق بردیم. منظور از صنایع خلاق، صنایعی مثل انیمیشن و استفاده از پتانسیل فرهنگی یک کالا برای صادرات آن است.

پیمان پاک با اشاره به این که مباحثی مانند اکسپو، معاهدات اوراسیا و شانگ های همگی در راستای توسعه تجارت هستند، توضیح داد: می‌خواهیم از ظرفیت اکسپو برای صادرات صنایع خلاق و توسعه تجارت فرش و مباحث مختلف دیگر استفاده کنیم. برنامه ای که برای صادرات در افق چهار سال آینده در نظر داریم، حداقل ۳۵ میلیارد دلار به صادرات غیر نقدی کشور کمک می‌شود. امسال پنج میلیارد دلار و تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۷۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی خواهیم داشت.

 

گفتنی است؛ حسن زمانی نماینده کشورمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰، درباره برنامه ایران برای افزایش صادرات در این نمایشگاه اعلام کرده بود که صادرات غیرنفتی به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار و جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای پروژه‌های داخلی از جمله مهمترین برنامه‌ها در این رویداد خواهد بود. این در حالی است که علیرضا پیمان پاک به عنوان معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت، این میزان را نادرست می‌داند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=23994
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما