۱۴۰۰-۰۷-۰۳ - ۱۰:۱۴

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۳

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۴ درصد افزایش به ۱۷۵۰ دلار و ۴۲ سنت رسید.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ به دنبال تضعیف دلار و در حالی که به دلیل بحران بدهی شرکت اورگراند چین سرمایه گذاران ترجیح داده اند از سرمایه گذاری بیشتر در بازارهای پرریسک اجتناب کنند قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود اما احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا سبب شد تا رشد قیمت محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۴ درصد افزایش به ۱۷۵۰ دلار و ۴۲ سنت رسید، اما همچنان سومین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۷۵۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گفته کریگ ارلام تحلیلگر موسسه اوآندا هرچند قیمت طلا پس از کاهش یک درصدی روز پنجشنبه اندکی ترمیم شده است اما انتظار می رود مجددا کاهش یابد.

وی افزود: «با توجه به موضع اخیر فدرال رزرو و به خصوص در حالی که بخشی از نگرانی ها در مورد مشکل بدهی شرکت اورگراند برطرف شده است احتمالا روند کاهشی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.»

تقویت احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا سبب شد تا قیمت طلا در روز پنجشنبه به پایین ترین رقم یک ماه گذشته برسد. اما تضعیف دلار در روز جمعه سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند و ترمیم قیمت فلز زرد را به دنبال داشت.

جیووانی استانوو، تحلیلگر موسسه یو بی اس گفت: «فدرال رزرو گفته که سیاست پولی انقباضی در پیش است و زمانی که این اتفاق رخ دهد افت قیمت در بازار طلا تشدید خواهد شد.»

لورتا مستر رئیس فدرال رزرو کلیولند دیروز گفت، بانک مرکزی امریکا باید در ماه نوامبر اقدام به کاهش حمایت های خود از اقتصاد کند و افزایش نرخ بهره را تا پایان سال آینده آغاز کند، البته به شرطی که روند تقویت بازار کار ادامه پیدا کند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=23040
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما