۱۴۰۰-۰۶-۲۴ - ۱۵:۵۰

واکسیناسیون سن۶ تا ۱۸ سال از ۲ هفته دیگر

قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت:طبق برنامه ریزی انجام گرفته از ۲ هفته‌ دیگر واکسیناسیون اختصاصی برای رده سنی ۶ تا ۱۸ سال در کشور آغاز می شود که این کار با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛دکتر جعفر صادق تبریزی  افزود: کشورمان به دنبال این است که واکسن اختصاصی کودکان را وارد کند و به زودی این مهم در کشور رخ می دهد.

وی اضافه کرد: بر این اساس نوجوانان، جوانان نیز در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال واکسینه می شوند که با ورود واکسن ویژه‌ی دانش آموزان، مدارس کشور نیز از اواخر آبان تا اوایل آذر بصورت حضوری بازگشایی می‌شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کمک به وزارت آموزش و پرورش مصمم به بازگشایی مدارس است، ادامه داد: معتقدیم دانش آموزان باید بصورت حضوری در کلاس های درس حاضر شوند تا دروس را با همراهی معلمان بطور موثرتری فرا بگیرند.

به گفته وی هم اکنون بصورت روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن در کشور تزریق می‌شود که شتاب بخشی به این مهم چشم انداز روشنی را فراهم می کند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین، با اشاره به ورود محموله جدید واکسن طی چند روز آینده گفت: با تزریق این واکسن‌های وارداتی، میزان واکسیناسیون به ۲ میلیون دُز در روز خواهد رسید.

وی اضافه کرد: هم اکنون یکهزارو ۵۳ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون و پنج هزارو ۳۷ ایستگاه تزریق واکسن در کشور فعال است.

 

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=22538
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما