۱۴۰۰-۰۶-۰۲ - ۱۲:۰۵

سرعت گرفتن تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالا نسبت به سال‌های گذشته سرعت یافته است و سازمان بنادر و دریانوردی به تعهدات خود عمل می‌کند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ سیامک علیشاهپور درباره روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور و شرایطی که سازمان بنادر و دریانوردی طی ۴ سال گذشته پشت سرگذاشته است، افزود: سال‌های گذشته روند تخلیه و بارگیری کالا با تاخیر مواجه می‌شد و صاحبان کالا برای تحویل کالای خود، معطل می‌شدند، ولی در سال‌های اخیر و با وجود مشکلات متعدد این موضوع اصلاح شده و تخلیه و بارگیری انواع کالاها؛ سرعت پیدا کرده است.

وی افزود: سرعت در عملیات تخلیه و بارگیری کالا حتی در دوران کرونا هم کاهش نیافت و این امر نشان می‌دهد که در این حوزه سرمایه‌گذاری درستی صورت گرفته است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فعالیت بنادر خوزستان، خاطر نشان کرد: افزایش سرعت در عملیات تخلیه و بارگیری کالا تنها مربوط به بنادر بزرگ مانند بندر امام خمینی و کالا‌های اساسی نیست، بلکه در بنادر کوچک مانند اروند و چوئبده نیز کالا‌ها بدون مشکل و معطلی تخلیه می‌شوند و این امر سبب شده تا مواد اولیه با سرعت بیشتری به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی برسد.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی نسبت به عملکرد و خدمات رسانی بنادر رضایت دارند، تصریح کرد: وضعیت بنادر آبادان و خرمشهر نسبت به گذشته بهبود خوبی داشته است و ادامه این روند باعث می‌شود تا سطح مبادلات تجاری ایران با کشور‌های همسایه افزایش پیدا کند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=21331
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما