۱۴۰۰-۰۵-۰۲ - ۸:۱۵

تمدید مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۹۸

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس تصمیمات کمیته اقدام ارزی و با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی، مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۹۸ تا پایان مرداد ماه تمدید شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حمید زادبوم اظهار داشت: بر اساس تصمیمات کمیته اقدام ارزی و با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی، مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۹۸ تا پایان مرداد ماه تمدید شد. صادرکنندگان سال ۹۸ تا پایان مردادماه فرصت دارند بر اساس مفاد بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۷ و روش‌های مندرج در این بسته، نسبت به رفع تعهدات ارزی صادراتی خود اقدام کنند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات، صادرکنندگان سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ موظف هستند ۹۰ درصد ارزش کوتاژهای صادراتی (صد درصد تعهدات ارزی) خود را ایفا کرده تا مشمول محدودیت‌ها نشوند.

رئیس کمیته اقدام ارزی ادامه داد: با توجه به لزوم مساعدت به صادرکنندگان سال ۹۸ جهت رفع تعهدات ارزی و استفاده از ارز حاصل از صادرات برای واردات خود و یا واگذاری پروانه‌های صادراتی به غیر، این تمدید مهلت در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود صادرکنندگان از فرصت مقتضی جهت ایفای تعهدات ارزی خود استفاده کنند.

زادبوم تاکید کرد: حداقل نسبت ایفای تعهدات ارزی جهت عدم اعمال محدودیت‌ها برای صادرکنندگان سال ۹۸ قبل از پایان مردادماه ۶۰ درصد بوده و این دسته از صادرکنندگان تا پایان مرداد ماه سال‌جاری فرصت دارند تا کلیه تعهدات ارزی صادراتی خود را ایفا کنند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=19950
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما