۱۴۰۰-۰۵-۰۱ - ۱۴:۰۸

آیا تخم مرغ گران می‌شود؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: وزارت جهاد کشاورزی با قیمت ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان برای هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری موافقت کرده، ولی این قیمت هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ناصر نبی پور با بیان اینکه قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران بیش از ۱۸ هزارتومان است، گفت: به دلیل اینکه بازار کشش ندارد میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری‌ها ۱۶هزار و۵۰۰ تا ۱۶هزار و۶۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ در آذرماه سال ۱۳۹۹، ۱۴هزار تومان بود که حدود یک ماه پیش معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی و معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی با قیمت ۱۷ هزار و۳۰۰ تومان موافقت کردند ولی به دلیل اینکه قرار است دولت عوض شود هنوز  به صورت رسمی اعلام نشده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پاسخ به این سوال که وضعیت تامین نهاده‌ها در مرغداری ها به چه صورت است؟ گفت: در ارسال نهاده‌های دولتی تاخیر زیادی وجود دارد؛ به طوری که نهاده‌ای که باید یک هفته تا ۱۰ روز به دست مرغدار برسد بعضا دو تا سه ماه طول می کشد. در این مدت مرغدار مجبور است نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کند.

وی در ادامه تشریح کرد: در حقیقت می‌توان گفت نهاده وجود دارد ولی بارگیری و ارسال آن با تاخیر است. در نهایت مرغدار باید دوبار هزینه کند. یک بار برای دریافت نهاده دولتی در سامانه بازارگاه و دیگری در بازار آزاد.

نبی پور در پایان به افزایش کرایه‌های حمل و نقل نیز اشاره کرد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=19937
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما