۱۴۰۰-۰۵-۰۱ - ۱۲:۰۰

آب در تهران جیره بندی می‌شود؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: جیره بندی آب در تهران بستگی به میزان مصرف ساکنان این منطقه دارد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت:در حال حاضر سرانه  آب در تهران در حالی حدود ۳۵۰ متر مکعب است که این رقم در کل کشور ۱۶۰۰ متر مکعب است. علت این مساله نیز پایین بودن سطح بارش ها نیست. متوسط بارندگی در تهران حدود ۲۷۰ تا ۲۸۰ میلی‌متر بوده که از متوسط ۲۵۰ میلی‌متری کشور هم بالاتر است و مساله اصلی به جمعیت بالای این شهر مربوط می‌شود.

او ادامه داد:در تهران حدود ۱۵ میلیون نفر ساکن هستند. به عبارتی در یک درصد مساحت کشور، حدود ۲۰ درصد جمعیت کل کشور قرار دارد و همین مساله موجب شده که سرانه آب در تهران حدود یک پنجم متوسط کشور باشد.

بختیاری اضافه کرد:از سوی دیگر حجم بالای مصرف آب در فقر آبی تهران هم بی‌اثر نبوده است. بر اساس آمار موجود، هر تهرانی به طور متوسط ۲۴۰ لیتر در شبانه روز آب مصرف می‌کند؛ در حالی‌که متوسط کشوری این عدد تنها ۲۰۰ لیتر است.

بختیاری بیان کرد:وضعیت ذخایر سدهای پنج‌گانه تهران سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۱۴۰ متر مکعب بوده که امسال به حدود ۷۹۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

او اضافه کرد: درحال حاضر ما برنامه ای برای جیره بندی آب در تهران نداریم ولی این موضوع را به طور قطع نمی توان اعلام کرد و این موضوع بستگی زیادی به میزان مصرف مردم دارد. اگر مشترکان رعایت کنند ما سال آبی را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=19933
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما