۱۴۰۰-۰۳-۲۶ - ۱۲:۱۰
در ۲ ماهه امسال محقق شد؛

رشد ۴۱ درصدی تولید ماشین لباس‌شویی

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۱۷۹‌هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین لباس‌شویی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه و رشد ۴۰.۹ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛در دو ماهه نخست امسال ۲۷۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد. آماری که گویای رشد ۲۹.۶ درصدی این محصول در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

تولید انواع تلویزیون نیز در این مدت با ثبت رشد ۲۵ درصدی به ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید.

همچنین کارخانجات داخلی در این مدت ۳۶۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه کولر آبی تولید کردند. آماری که در هم‌سنجی با سال گذشته حکایت از رشد ۶.۳ درصدی دارد.

پارسال بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شد که این میزان تولید در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۸ درصدی داشته است، این درحالی است که برندهای خارجی از ایران رفته وتولید کنندگان با تکیه بر ظرفیت های داخلی توانستند این جهش را محقق کنند.

برای سال ۱۴۰۰ نیز افزایش تولید در مقایسه با سال ۹۹ و همچنین صادرات محصولات لوازم‌خانگی برنامه‌ریزی شده است.

پیش از این «کیوان گردان» مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امسال با افزایش تیراژ تولید به دنبال حضور در بازارهای صادراتی هستیم.

وی خاطرنشان‌کرد: صنعت لوازم‌خانگی گردش مالی ۶ میلیارد دلاری دارد، اکنون ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم و یک میلیون نفر اشتغال غیرمستقیم در این صنعت تحقق یافته و ۵۰۰ بنگاه تولیدی نیز مشغول فعالیت هستند.

عدم اطمینان از قیمت‌ها و عدم اطمینان استمرار تامین مواد اولیه تولید باعث شده است تا برخی از واحدهای تولیدی نتوانند قراردادهای صادراتی منعقد کنند.

همچنین مساله قاچاق دیگر مشکل اساسی تولید داخل است، به‌طوری که به گفته کارشناسان از مجموع ظرفیت سالیانه ۶ میلیارد دلاری بازار داخلی، حدود ۲ میلیارد دلار آن را کالاهای قاچاق تشکیل می‌دهد.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=18713
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما