۱۴۰۰-۰۳-۲۳ - ۱۵:۱۷
۳۱ خردادماه,

آخرین مهلت ثبت صادرات ریالی در سامانه جامع تجارت

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۳۱ خردادماه امسال آخرین مهلت برای ثبت پروانه‌های صادراتی ریالی به عراق و افغانستان در سامانه جامع تجارت است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«حمید زادبوم» اظهار داشت: در پی فراخوان ثبت کوتاژهای (محموله های ثبت شده) فروش ریالی به عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ تا ۱۶ مردادماه ۹۷ در سامانه جامع تجارت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به بررسی حدود هشت هزار کوتاژ ثبت شده، راستی‌آزمایی در خصوص استفاده نکردن از آن و تایید موارد اقدام خواهد کرد تا رفع تعهدات ارزی این دسته از صادر کنندگان ثبت شود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت افزود: صادرکنندگانی که در این دوره زمانی کالاهای خود را به صورت ریالی به عراق و افغانستان  صادر کرده اند فقط تا ۳۱ خردادماه سال جاری فرصت دارند تا نسبت به ثبت پروانه‌های صادراتی خود در سامانه جامع تجارت اقدام کرده تا پس از تایید، رفع تعهدات ارزی این‌ گروه از صادرکنندگان اقدام شود.

وی افزود: مهلت تعیین شده تمدید نخواهد شد و در صورت عدم ثبت صادرکنندگان در این مدت، امکان رفع تعهدات ارزی فروش ریالی وجود نخواهد داشت.

زادبوم همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با سازمان توسعه تجارت ایران را در جهت اجرای مصوبات کمیته ماده ۲ و همچنین کمیته اقدام ارزی حائز اهمیت دانست و از تلاش و پیگیری سایر اعضای کمیته اقدام ارزی تقدیر کرد.

۲۴ هزار و ۷۰۰ صادرکننده از سال ۹۷ حدود ۷۲ میلیارد یورو صادرات انجام دادند که با تخفیفات اعمال شده ۶۲ میلیارد یورو تعهد ارزی به کشور ثبت شد و در این میان ۴۵ میلیارد یورو به چرخه اقتصادی کشور بازگشته است.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=18605
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما