۱۴۰۰-۰۲-۱۹ - ۱۴:۵۱

گاوداران خواستار افزایش قیمت شیرخام شدند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: قیمت جهانی و داخلی نهاده‌های دامی افزایش یافته و همین امر نیز منجر به افزایش هزینه‌های تولید شیر و گوشت شده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سید احمد مقدسی  با بیان اینکه قیمت جهانی نهاده‌های دامی چون جو، ذرت و سویا افزایش داشته است، اظهار کرد: قیمت علوفه، یونجه و ذرت علوفه‌ای نیز در داخل افزایش داشته و همین امر باعث شده که هزینه‌های تولید شیرخام افزایش یابد.

وی ادامه داد: به دلیل این افزایش هزینه‌ها درخواست افزایش قیمت شیر خام را به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت ارسال کردیم و قیمت ۶۲۹۵ تومان را برای شیر خام پیشنهاد دادیم که این پیشنهاد در حال بررسی است.

رئیس هیات مدیره انجمن گاوداران اضافه کرد: اگر با درخواست افزایش قیمت شیر موافقت نشود تولید نابود خواهد شد و گاوداران نیز برای جلوگیری از ضرر و زیان گاوهای مولدشان را روانه کشتارگاه خواهند کرد، زیرا چاره ای جز این ندارند.

احتمال افزایش قیمت شیر و گوشت

وی در پاسخ به این  سوال که در حال حاضر چند درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز گاوداری ها با قیمت مصوب تامین می شود، گفت:۲۰ درصد نهاده های دامی با قیمت مصوب و ۸۰ درصد مابقی را گاوداران از بازار آزاد تهیه می کنند.

مقدسی در پایان گفت: ۷۰ درصد هزینه‌های تولید شیر و گوشت را نهاده تشکیل می دهد و افزایش قیمت نهاده ها منجر به افزایش قیمت شیر و گوشت خواهد شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=17435
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما