۱۴۰۰-۰۲-۱۹ - ۸:۳۴

کاهش ۳۰ درصدی تولید صنعت بسته‌بندی آب با شیوع کرونا

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی گفت: صادرات آب به دلیل فاصله قیمت تمام‌شده با رقبای منطقه‌ای که متأثر از تسهیلات گران بانکی و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل است، مقرون به صرفه نیست.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛پیمان فروهر با اشاره به میزان تولید آب معدنی در کشور اظهار کرد: میزان تولید سالانه آب بسته بندی شده در کشور به طور میانگین بین ۱.۷ تا ۲ میلیارد لیتر است و شیوع بیماری کرونا تأثیرات منفی بر تولید آب بسته بندی داشته است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا صنعت بسته‌بندی آب با کاهش ۳۰ درصدی تولید مواجه شد که عمده این کاهش به دلیل تعطیلی در بازار، باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های غذاخوری و کاهش تردد مردم در بیرون از منازل است.

وی افزود: صادرات آب به دلیل فاصله قیمت تمام‌شده با رقبای منطقه‌ای که متأثر از تسهیلات گران بانکی و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل است، مقرون به صرفه نیست.
فروهر ادامه داد: توسعه صادرات در بازار‌های منطقه‌ای نیازمند حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی است، اما برخی از مشکلات مانند دریافت ویزا موانعی را در مسیر تولیدکنندگان ایجاد کرده است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران بیان کرد: توسعه شبکه آب‌رسانی و ارائه آب به قیمت نازل مهم‌ترین مانع برای توسعه صنعت آب بسته بندی است.
واردات آب معدنی از دو سال گذشته به دلیل حمایت از تولیدکنندگان داخلی ممنوع شده است و تعداد محدودی آب معدنی خارجی با قیمت‌های گزاف به صورت قاچاق وارد می‌شود.
وی افزود: سال گذشته با افزایش قیمت مواد اولیه برای ساخت بطری، قیمت آب معدنی نیز افزایش یافت، اما در سال جاری برنامه برای افزایش قیمت وجود ندارد.
فروهر با اشاره به اثرات کاهش قیمت ارز در صنعت آب معدنی بیان کرد: در صورت کاهش چشمگیر قیمت ارز و ثبات در بازار امکان کاش قیمت آب معدنی وجود دارد.
فروهر با اشاره به تأثیر خشکسالی بر صنعت آب کشور عنوان کرد: خشکسالی در برخی از مناطق می‌تواند بر میزان خروجی آب‌های معدنی تأثیر گذار باشد، اما با وجود کاهش بارش‌ها هنوز سیستم شهری کشور دچار بحران شدید کم آبی نشده است.
فروهر در پایان گفت: به دلیل مسائل اقتصادی توزیع آب بسته بندی در مناطقی با تنش آبی توجیه اقتصادی ندارد و آب در این مناطق به وسیله تانکر از طریق کمک‌های دولتی توزیع می‌شود.
منبع: میزان
لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=17413
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما