۱۳۹۹-۰۷-۲۹ - ۱۱:۰۵

افزایش تبادلات اقتصادی ایران و پاکستان در ‌پایانه‌های مرزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: افزایش تبادلات اقتصادی در پایانه‌های مرزی استان با کشور دوست و همسایه پاکستان در اولویت این اداره‌کل قرار دارد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ایوب کرد  در حاشیه سفر به پاکستان با هدف شرکت در هشتمین اجلاس کمیته مشترک تجاری مرزی این استان با ایالت بلوچستان پاکستان، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن مرز خشکی و آبی با کشور پاکستان از موقعیت راهبردی و ترانزیتی ویژه‌ای برخوردار است که با این وجود گسترش روابط تجاری و اقتصادی منفعت ملی و منطقه‌ای فراوانی برای هر دو کشور به همراه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: جهت گسترش تبادلات اقتصادی دوطرفه، افزایش پذیرش تعداد کامیون‌‌های حامل کالاهای تجاری به تعداد قبل از شیوع ویروس کرونا از جمله موارد مورد تاکید این اداره‌کل در این اجلاس مهم مرزی است.

 

وی فراهم شدن امکان تردد کامیون‌های ایرانی حامل اقلام فاسد شدنی به مقاصد تعیین شده در بارنامه در داخل کشور پاکستان، ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان در پارکینگ NLC با توجه به توقف رانندگان ایرانی جهت طی مراحل و تشریفات گمرکی و نیز تخلیه و بارگیری محموله های تجاری و همچنین درج میزان هزینه‌های رسمی قابل پرداخت توسط رانندگان در گمرکات میرجاوه و تفتان جهت افزایش شفافیت در پرداخت هزینه‌های رسمی برای ناوگان حمل و نقل دو کشور را از جمله دیگر موارد پیشنهادی این اداره‌کل در راستای افزایش تبادلات اقتصادی این استان و بلوچستان پاکستان در این اجلاس عنوان کرد.

کرد خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف موافقت‌نامه‌های تجاری، تسهیل مراودات و حذف قوانین دست و پا گیر برای تجار و سرمایه‌گذاران است که به توسعه اقتصادی کشورها کمک می‌کند.

هشتمین اجلاس کمیته تجاری مرزی استان سیستان و بلوچستان(جمهوری اسلامی ایران) و ایالت بلوچستان(جمهوری اسلامی پاکستان) جهت بررسی مشکلات و رفع موانع تجارت مرزی، حمل و نقل و امور گمرکی بین دو کشور ۲۹ و ۳۰ مهرماه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگانی از مرزبانی و اتاق بازرگانی استان در شهر کویته پاکستان برگزار می‌‌شود.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=10348
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما