۱۳۹۹-۰۷-۲۳ - ۷:۵۷

خرید برگ سبز چای تا پایان مهر ادامه دارد

جهان ساز گفت: بنابر آمار تاکنون ۱۲۴ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ ۴۸۵ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای  با اشاره به اینکه خرید برگ سبز چای تا پایان مهر ادامه دارد، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۲۴ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۴۸۵ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

او افزود: علی رغم تاخیر ۱۰ روزه در برداشت برگ سبز چای، اما خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ تا ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

جهان ساز از پرداخت ۸۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۴۱۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است و مابقی پس از تامین اعتبار به حسابشان واریز می‌شود.

به گفته رئیس سازمان چای، ۴۹ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۱ درصد درجه ۲ است.

تامین ۳۰ درصد چای مورد نیاز کشور از تولید داخل

او ادامه داد: تاکنون از مجموع برگ سبز خریداری شده ۲۷ هزار تن  چای خشک استحصال شده است که امسال در صورت تحقق پیش بینی‌ها، تولید چای خشک به ۳۰ هزار تن می‌رسد که با این وجود حداقل ۳۰ درصد نیاز کشور در داخل و مابقی از طریق واردات تامین می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت چای خشک نسبت به ۲ ماه اخیر تفاوتی نداشته است، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو چای خشک با نرخ ۴۰ تا ۶۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، هر چند ممکن است چای با کیفیت‌تر با نرخ‌های بالاتری هم عرضه شود.

او از بهبود وضعیت فروش چای در فصل زمستان خبر داد و گفت: چای مشمول قیمت گذاری نیست و مسئولان ذی ربط باید بر اختلاف عمده فروشی و خرده فروشی نظارت کنند.

رئیس سازمان چای در پایان تصریح کرد: در حال حاضر، کارخانه‌ها هر کیلو برگ سبز با کیفیت را تا ۸ هزار تومان خریداری می‌کنند که با این وجود بدیهی است که قیمت چای تولیدی با کیفیت، بالاتر هم باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=10174
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما