۱۳۹۹-۰۷-۱۸ - ۸:۴۸

جابجایی ۲۴۲ میلیون تُن کالا در شش ماه نخست سال

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این میزان جابجایی کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ مهران قربانی با اشاره به جابجایی ۲۴۲ میلیون تن کالا بر اساس بارنامه‌های صادرشده در شش ماه نخست سال در کشور افزود: ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا معادل ۲۰ درصد کل، شامل محصولات کشاورزی، دامی و غذایی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن انواع کالاهای اساسی کشاورزی، دامی و غذایی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل برغم شرایط شیوع کرونا در کشور تغییر محسوسی نداشته و ثابت بوده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درخصوص تأمین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل باری کشور گفت: متولی تنظیم بازار لاستیک ناوگان باری از تامین تا توزیع و برنامه ریزی آن در کشور، وزارت صنعت معدن و تجارت است و سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای فقط مسئولیت توزیع حواله‌های ناوگان عمومی جاده‌ای را از طریق سامانه توزیع حواله بر مبنای معیار پیمایش ناوگان بر عهده دارد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۷۰ هزار حلقه لاستیک در سامانه جامع توزیع لاستیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای وجود دارد که بر اساس میزان پیمایش ناوگان جاده‌ای در حال توزیع است.

قربانی افزود: البته این میزان، کفاف نیاز ماه‌های آینده را ندارد و برای تامین نیاز موجود، مقرر شده است ترخیص لاستیک‌هایی که قبل از اول شهریور وارد بنادر و گمرکات کشور شده اند بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور و برمبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی در دستور کار وزارت صنعت قرار و امکان توزیع حواله آن‌ها در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گیرد تا بر اساس میزان پیمایش، میان رانندگان و مالکان ناوگان فعال حوزه عمومی جاده‌ای توزیع شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=9962
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما