۱۳۹۹-۰۷-۰۱ - ۱۰:۳۵

اعزام بزرگترین هیات اقتصادی ایران به افغانستان

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به اهمیت توسعه روابط تجاری ایران در منطقه و همچنین گسترش صادرات غیرنفتی گفت: بر اساس این مهم، نخستین نمایشگاه خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در زمینه آب، برق و انرژی همزمان با نخستین خدمات شهری جمهوری اسلامی ایران اول مهرماه در شهر کابل افتتاح می‌شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حمید زادبوم درباره مدت زمان برگزاری نمایشگاه‌های خدمات شهری و آب، برق و انرژی بیان کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تخصصی اول مهرماه در شهرکابل پایتخت افغانستان و با حضور مقام‌های دو کشور و تجار و بازرگانان برگزار می‌شود و تا سوم مهر دایر است تا تجار و بازرگانان افغانستان با توانمندی‌های تولیدی کشورمان در این زمینه آشنا شوند.

معاون وزیر صمت همچنین درباره تعداد شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه تخصصی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده ۱۰۰ شرکت ایرانی در حوزه‌های مرتبط به معرفی توانمندی‌‌های خود اقدام می‌کنند تا زمینه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و صنایع مرتبط به کشور افغانستان مهیا شود.

زادبوم تاکید کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به بازار افغانستان صادرات خدمات فنی و مهندسی و تکنولوژی است که در این راستا با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی پاویون شرکت‌های دانش بنیان با حضور قریب به۳۰ شرکت در این نمایشگاه تشکیل شده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با اشاره به هیات بازرگانی حاضر در این نمایشگاه گفت: در دوره برگزاری این نمایشگاه هیات ۱۲۰ نفره تجار و بازرگانان ایرانی در حوزه انرژی و خدمات شهری در چهار روز اقامت در افغانستان مذاکرات ثمربخشی را با طرف افغانستانی خواهند داشت.

زادبوم یکی از اهداف دیگر این نمایشگاه را توسعه دیپلماسی شهری با شهرهای افغانستان برشمرد وافزود: هیات فوق را چند نفر از متخصصبن مدیریت شهری و مدیران وزارت کشور و شهرداران کلان شهرهای کشور نیز همراهی می‌کنند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=9259
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما