۱۳۹۹-۰۶-۱۸ - ۷:۴۸

صنعت کشتیرانی مسافربری جهان به گل نشست

صنعت کشتیرانی مسافربری از سال ۲۰۱۸ روند بهبود را تجربه کرد اما شیوع ویروس کرونا حالا کمر این صنعت را خم کرده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ از سال ۲۰۱۸ صنعت کشتیرانی مسافربری در جهان روند بهبود را تجربه کرد اما از زمان شیوع ویروس کرونا خسارت‌های سنگینی به این صنعت بین‌المللی وارد شده است.

در ماه مارس پس از آنکه مشخص شد چند مسافر در کشتی‌های مسافربری به کرونا مبتلا هستند هزاران نفر در این کشتی‌ها در حوزه آمریکای لاتین، دریای کارائیب و خاور دور در این کشتی‌ها قرنطینه شده و محبوس ماندند.

انجمن بین‌المللی خطوط کشتیرانی مسافری اعلام کرده که محدودیت‌های اعمال شده ناشی از شیوع ویروس کرونا ۵۰ میلیارد دلار در سراسر جهان به این صنعت آسیب زده و باعث شده که ۳۳۴ هزار نفر شغل خود را از دست بدهند.

شیوع ویروس کرونا باعث لغو شدن گسترده رزرو بلیت کشتی‌های مسافری شد و نشانه‌های کمی از بهبود اوضاع برای فصل زمستان دیده می‌شود.

یکی از شرکت‌هایی که در این مسیر آسیب جدی دیده کاستا کروز بود که ۱۸۰ نفر از مسافران فرانسوی‌اش و خانواده سه نفر از مسافران که در یکی از کشتی‌های این شرکت به نام مجیکا جان خود را از دست داده‌اند علیه‌اش اعلام دعوی کرده است.

شرکت‌های کشتیرانی مسافری حالا برای فعالیت خود پروتکل‌های جدیدی را اعمال کرده و مسافران باید پیش از سوار شدن به کشتی‌ها باید تست کرونا بدهند و یک پرسشنامه درباره وضعیت سلامت خود ارائه داده و دمای بدن آنها هم به صورت منظم چک خواهد شد.

خدمه این کشتی‌ها اما نه تنها باید آزمایش کرونا بدهند بلکه باید ۱۴ روز هم در قرنطینه باشند.

بسیاری از این کشتی‌ها برای آنکه هزینه قرار گرفتن در نزدیکی بنادر را پرداخت نکنند در فاصله دورتری از بنادر لنگر انداخته‌اند.

ایتالیا بزرگترین صنعت کشتیرانی مسافری در اروپا را در اختیار داشته و ۵۳ هزار نفر ایتالیایی در این کشور در مشاغل مرتبط با این صنعت مشغول به کار هستند.

درآمد ایتالیا از محل کشتیرانی مسافری ۱۷ میلیارد دلار در سال برآورد می‌شود.

صنعت کشتیرانی مسافری در آمریکا هم تعطیل شده و البته بسیاری از شرکت‌ها به صورت داوطلبانه موافقت کردند فعالیت‌های خود تا ماه اکتبر را به حالت تعلیق دربیاورند.

انجمن بین‌المللی خطوط کشتیرانی مسافری اعلام کرده که در آمریکا ۴۲۱ هزار نفر در مشاغل مربوط به صنعت کشتیرانی مسافری مشغول به کار هستند و هر روز تعطیلی این صنعت ۱۱۰ میلیون دلار به اقتصاد آمریکا آسیب می‌زند.

ایالت‌های فلوریدا، آلاسکا، واشنگتن و نیویورک بیشترین وابستگی را به صنعت کشتیرانی مسافری در میان ایالت‌های آمریکا دارند.

این صنعت در آمریکا برای روند بهبود مشکلات جدی داشته اما هنوز نشانه‌هایی از ورشکست شدن شرکت‌های بزرگی نظیر کارناوال و رویال کریبین، به چشم نمی‌خورد.

در ماه جولای شرکت آمریکایی کارناوال، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا تاثیر شدید را بر شرایط مالی و عملکرد این شرکت داشته و انتظار می‌رود در آینده هم داشته باشد.

در این بیانیه آمده این مسئله بر توانایی شرکت برای دسترسی به منابع مالی اثرگذار بوده و باعث شده که برای ادامه فعالیت خود با کاهش نقدینگی مواجه شود.

لنگر انداختن کشتی‌های مسافری در حاشیه سواحل به جایی رسیده که افرادی که برای گذران تعطیلات به مناطق پر طرفدار ساحلی در کشورهایی نظیر انگلیس می‌روند با این کشتی‌ها مواجه می‌شوند.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8685
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما