۱۳۹۹-۰۶-۱۵ - ۸:۱۵

کمبودی در عرضه دام نداریم

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور گفت: با توجه به تولید مناسب دام و عدم صادرات به بازار‌های هدف، کمبودی در عرضه دام داخل نداریم.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور  با اشاره به اینکه اتفاق خاصی در بازار گوشت نیفتاده است، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۷ تا ۹۸ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۵ هزار تومان

او افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز، بازار گوشت غیر قابل پیش بینی است، کما اینکه بسیاری از افراد تصور می‌کردند که قیمت دام و گوشت در ایام‌ تاسوعا و عاشورا دچار نوسان شود اما امسال برخلاف سال‌های قبل، التهابی در بازار نداشتیم.

ملکی ادامه داد: با وجود آنکه به نیمه ماه نزدیک شده‌ایم و ایام‌پیک تقاضا همچون تاسوعا و عاشورا، عید قربان و ماه رمضان را پشت سر گذاشته‌ایم، نوسان خاصی در بازار رخ نخواهد داد.

این مقام مسئول در واکنش به شایعات کمبود یا گرانی دام در ۶ ماهه دوم سال بیان کرد: با توجه به آنکه هنوز به ۶ ماهه دوم سال نرسیده‌ایم، نمی‌توان اظهار نظری راجع به بازار گوشت داشت.

ملکی قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد عرضه و عدم صادرات به بازار‌های هدف کمبودی در بازار نداریم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تا حدودی خوراک دام به سبب شرایط مساعد بارندگی ابتدای سال تامین شده است، تصریح کرد: با توجه به آنکه در ۶ ماهه دوم سال دام‌ها باید در آغول بمانند، از مسئولان تقاضا داریم که تدابیری برای تامین نهاده مورد نیاز دامدار بیندیشند تا دامداران به سبب کمبود عرضه تغییری در قیمت‌ها نداشته باشند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8543
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما