۱۳۹۹-۰۶-۱۵ - ۷:۵۶

صادرات ایران به ترکیه روند صعودی پیدا کرد

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه اظهار داشت: با نگاهی به دورنمایی از روابط دوکشور به نظر می‌رسد، روابط اقتصادی بین دو کشور در حال افزایش است زیرا با ترکیه در حال مذاکرات خوبی هستیم که امید می‌رود نتیجه بخش باشد و منجر به افزایش حجم تجارت ما با کشور ترکیه شود. زیرا ظرفیت‌های فراوانی برای دو کشور وجود دارد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مهرداد سعادت در مورد آخرین وضعیت تجارت ایران و ترکیه اظهارکرد: خوشبختانه پس از باز شدن مرزها بین ایران و ترکیه مبادلات تجاری از سر گرفته شد و اکنون به سرعت در حال انجام است. ترافیک موجود در مرز‌ها نشانگر همین موضوع است که تجار تلاش دارند تا فاصله زمانی ایجاد شده را پر کنند و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه افزود: اکنون شهروندان ایرانی نمی‌توانند از طریق رفت و آمد زمینی وارد کشور ترکیه شوند البته به جز استثنائات قائل شده برای دانشجویان و افرادی از این دست، که البته امید می‌رود آن هم به زودی باز شود زیرا ما نیاز به رفت و آمد تجار داریم. همچنین هر چه زودتر باید مرز هوایی ما باز شود. زیرا رفت و آمد هوایی هم به دلیل ویروس کرونا دائما به تعویق می‌افتد که امیدواریم این پرواز‌ها در تاریخی معین برگزار شود و به تعویق نیقتد زیرا بر روابط تجاری اثر‌گذار است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در برهه‌ای از زمان به سر می‌بریم که صادرات نسبت واردات رو به فزونی است، اضافه کرد: اخیرا به خاطر تعهداتی که در دوران کرونا داشته‌ایم و نتوانسته‌ایم به آنها جامه عمل بپوشانیم، صادرات ما نسبت به واردات افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

سعادت با ابراز تاسف در رابطه با شیوع ویروس کرونا و کاهش مبادلات تجاری بین کشور‌ها افزود: طبیعتا مبادلات تجاری در همه عرصه‌ها کاهش پیدا کرده است. اما در صورتی که ما زمان داشته باشیم می‌توانیم این خلا ایجاد شده را از بین بریم. زیرا قیمت کالا افزایش پیدا کرد اما از طریق حجم که دو برابر هدف گزاری شده است می‌توان این خلا را برطرف کرد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در خاتمه افزود: با نگاهی به دورنمایی از روابط دوکشور به نظر می‌رسد، روابط اقتصادی بین دو کشور در حال افزایش است زیرا با ترکیه در حال مذاکرات خوبی هستیم که امید می‌رود نتیجه بخش باشد و منجر به افزایش حجم تجارت ما با کشور ترکیه شود. زیرا ظرفیت‌های فراوانی برای دو کشور وجود دارد. تلاش‌هایی در حال انجام است که منجر به تعامل بیشتر می‌شود.ضمن آنکه کشور ترکیه هم تمایل زیادی به همکاری با کشور ما و سرمایه گذاری در آن دارد.

منبع:ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8539
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما