مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۸۵۰ میلیون دلار بود. در دوره مورد بررسی، سهم بخش صنعت ۶/ ۸۳ ‌ درصد، بخش معدن ۲/ ۶‌ درصد و بخش تجارت ۲/ ۱۰ ‌درصد از حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی یاد شده است.

همچنین از ۴۹ فقره سرمایه‌گذاری خارجی اشاره شده ۲۱ شرکت با ۱۰۰ درصد مشارکت خارجی، ۲۴ شرکت به شکل مشارکتی با شرکای داخل (J.C) و چهار مورد به شیوه مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT است.

بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در دوره مورد بررسی در گروه‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی (با ۴۰۵ میلیون دلار)، ساخت فلزات اساسی (با ۴۵ میلیون دلار)، ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی‌ها (با ۳۲ میلیون دلار) و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر (با ۲۶ میلیون دلار) بوده است.

چهار کشور نخست از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب، آلمان (با ۳۴۱ میلیون دلار)، امارات متحده عربی (با ۵۴ میلیون دلار)، چین (با ۳۲ میلیون دلار) و ترکیه (با ۳۰ میلیون دلار) بودند.

همچنین بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور افغانستان با ۱۷ فقره است و کشورهای چین با ۶ فقره، ترکیه و هندوستان با پنج فقره، رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند.

استان‌های سیستان و بلوچستان (با ۴۲ درصد)، خوزستان (با ۳۸ درصد)‌ و تهران و آذربایجان‌ شرقی (هر یک با ۸ درصد) به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم را از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در این مدت کسب کرده‌اند. سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شامل همه درخواست‌ها اعم از سرمایه‌گذاری برای ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام شرکت‌های موجود و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام شده در سال‌های گذشته و بدون پوشش حمایتی قانون است.