۱۳۹۹-۰۶-۱۱ - ۷:۵۸

حذف تعرفه صادرات راهی برای کاهش زیان مرغداران

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: با حذف تعرفه ۴ هزار تومانی صادرات پیش بینی می‌شود که بازار تخم مرغ به تعادل برسد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛‌رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به تاثیر افزایش قیمت نهاده‌ها بر تولید تخم مرغ اظهار کرد: در شرایطی که نهاده با نرخ مصوب در اختیار مرغدار قرار نمی‌گیرد، نمی‌دانیم مسئولان ذی ربط بر چه مبنایی قیمت مصوب تخم مرغ را تعیین می‌کنند.

او افزود: افزایش قیمت و کمبود نهاده‌های دامی نگرانی‌هایی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است که اگر مسئولان امر تدابیری برای این موضوع نیندیشند به سبب جایگزینی آن با دیگر نهاده‌ها همچون گندم، راندمان تولید به شدت کاهش می‌یابد.

قیمت تمام شده تخم مرغ با نرخ مصوب همخوانی ندارد

ترکاشوند قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را بیش از ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه هر کیلو تخم مرغ با نرخ مصوب ۹ هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف معناداری با قیمت تمام شده محصول دارد که از مسئولان امر تقاضا داریم برای حفظ صنعت و تولید هر چه سریع‌تر مشکلات را مرتفع کنند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: با وجود نوسان شدید قیمت نهاده‌ها و اختلاف چندبرابری نرخ مصوب با بازار آزاد، نرخ تمام شده تولید ملاک مرغدار است و بنابراین مرغداران کاری با نرخ مصوب ندارند.

به گفته او، با وجود افزایش هزینه‌های تولید و ممنوعیت صادرات، خواستار حذف عوارض صادراتی شد‌ه‌ایم که در نهایت کمیته رصد و پایش تخم مرغ کارگروه تنظیم بازار با این موضوع موافقت کرد و قرار است به گمرکات کشور ابلاغ شود تا صادرات به میزانی که به تولید داخل آسیب نزند، انجام شود.

 

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران میهن با انتقاد از اعمال ممنوعیت‌های خلق الساعه برای صادرات محصولات کشاورزی گفت: امسال به دلیل افزایش قیمت تخم مرغ، دولت صادرات آن را ممنوع کرده که از ابتدای تیرماه تاکنون تولیدکنندگان روزانه به ازای هر کیلوگرم تولید ۲ هزار تومان ضرر می‌کنند.

ترکاشوند در پایان تصریح کرد: در سال جهش تولید گویا کشور ما تحمل رونق تولید را ندارد، چرا که آنجا که باید از تولیدکننده حمایت شود به هیچ عنوان این اقدام صورت نمی‌گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8383
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما