۱۳۹۹-۰۶-۰۲ - ۸:۱۶

صنعت مرغداری در حال تعطیلی است

رئیس انجمن تولیدکننده جوجه یکروزه گفت: با توجه به کمبود و گرانی نهاده در بازار آزاد، صنعت مرغداری در حال تعطیلی است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکننده جوجه یکروزه با اشاره به اینکه صنعت مرغداری در حال تعطیلی است، اظهار کرد: با توجه به کمبود و رشد چشمگیر قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد و اختلاف چندبرابری با نرخ مصوب رغبتی برای جوجه ریزی در بین تولیدکنندگان وجود ندارد.

او افزود: با توجه به نوسان چشمگیر قیمت نهاده‌های دامی، جوجه‌های تولیدی باید معدوم شوند و یا تخم مرغ در دستگاه خوابانده نشود.

فارغی تولید جوجه یکروزه را بالای ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: با وجود تلفات جوجه و افت وزن در فصل گرما انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر تصمیماتی در این باره اتخاذ شود، در غیر این صورت مرغداران با بحران جدی رو به رو می‌شوند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۲۰۰ تا یک هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که قیمت تمام شده بالای ۳ هزار تومان است که با استمرار این روند معلوم نیست چه بلایی سرمرغداران بیاید.

زیان ماهانه تولیدکنندگان جوجه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید

او با اشاره به اینکه تولیدکنندگان جوجه یکروزه ماهانه حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان متضرر هستند، بیان کرد: در بخش گوشتی قیمت‌ها تا حدودی مناسب است، اما تولیدکنندگان جوجه با زیان چشمگیری رو به رو هستند.

این مقام مسئول در پایان درباره چشم انداز تولید جوجه یکروزه تصریح کرد: با وجود بی توجهی مسئولان نسبت به صنعت مرغداری، چشم انداز روشنی برای تولید متصور نیستیم چرا که اطلاعات درستی از تامین ارز، نوع ارز و جا به جایی ها در دسترس نیست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8098
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما