۱۳۹۹-۰۵-۲۹ - ۱۴:۴۶

استاندارد عسل اجباری شد

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد عسل براساس تصمیم در هفتمین جلسه شورای عالی استاندارد، اجباری اعلام شد و با خروج سبوس گندم از استاندارد اجباری موافقت نشد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«نیره پیروزبخت» افزود: هفتمین جلسه شورای عالی استاندارد ۲۷ مردادماه جاری با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس‌جمهوری و وزیران عضو برگزار که در آن به پنج دستور کار رسیدگی شد که از جمله آنها استاندارد اجباری عسل و سبوس گندم بود.

وی گفت: همچنین مقرر شد، موضوع استاندارد عسل با مسوولیت وزارت جهادکشاورزی مشمول استاندارد اجباری شود که در فاز نخست، تولیدات صنعتی عسل را شامل می‌شود.

به گفته این مقام مسوول، سبوس گندم که به عنوان ماده اولیه خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد، حدود ۱۰ سال است که مشمول استاندارد اجباری است، اما برخی مسوولان خواستار خروج آن از شمول استاندارد اجباری بودند که در نهایت با این خواسته موافقت نشد.

وی اضافه کرد: تدوین استاندارد اجباری تجهیزات آزمون معاینه فنی خودروها، دیگر موضوع مورد رسیدگی در جلسه شورای عالی استاندارد بود که مقرر شد برنامه اولویت‌بندی و رسیدگی به آن تهیه شود تا در جلسه آینده شورا استاندارد اجباری آن اعلام شود.

پیروزبخت خاطرنشان‌کرد:‌ شرح وظایف پژوهشگاه ملی استاندارد که بر مبنای قانون جدید سال ۹۶ باید در این شورا مصوب شود، به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: موضوع تدوین استانداردهای تجهیزات دفاعی وزارت دفاع نیز در جلسه شورای عالی استاندارد مطرح و موافقت شد، براساس ماده سه قانون استاندارد، وزارت دفاع خود به تدوین استانداردهای مربوطه بپردازد و سازمان ملی استاندارد نقش ناظر را ایفا کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: دولت های یازدهم و دوازدهم نسبت به برگزاری هفت دوره جلسات شورای عالی استاندارد مبادرت ورزیدند، در این شورا سیاست‌های کلان سازمان ملی استاندارد، هچنین مسائل مالی و منابع انسانی آن، مطرح و مطالبات دستگاه‌ها از این سازمان برای اجرای استاندارد اجباری یا خروج از آن بررسی می‌شود.
ضمن اینکه پیش از این به مدت ۹ سال جلسات شورا تعطیل شده بود.

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=7978
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما