۱۳۹۹-۰۵-۰۱ - ۸:۲۲

۸۳ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای از پرداخت ۸۳ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: ۷۹ هزار و ۳۲۲ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حبیب جهان ساز رئیس سازمان برگ چای درباره آخرین وضعیت خرید برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۷۹ هزار و ۳۲۲ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۳۱ میلیارد تومان از چایکاران ۲ استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

او از پرداخت ۸۳ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۲۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است و مابقی نیز به مرور پس از تامین اعتبار به حساب چایکاران واریز می شود.

به گفته جهان ساز، ۶۸ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۳۲ درصد هم درجه ۲ است.

رشد ۱۶ درصدی تولید برگ سبز چای

رئیس سازمان چای ادامه داد: بنابر آمار از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده، ۱۷ هزار و ۸۵۹ تن چای خشک تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

او درباره آینده تولید چای بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می شود که تولید برگ سبز چای به ۱۳۰ هزار تن برسد که از این میزان ۳۰ هزار تن چای خشک تولید می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آماری از میزان واردات چای نداریم، بیان کرد: اگر تولید برگ سبز چای به ۱۳۰ هزار تن برسد، حدود ۳۰ درصد نیاز کشور در داخل تامین می شود‌.

او در پایان از کاهش فروش چای تولیدی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت صادرات و واردات، همانند دیگر کالاها نسبت به ماه قبل، فروش چای خشک کاهش یافته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=6882
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما