۱۳۹۹-۰۵-۰۱ - ۹:۲۱

صادرات ۲۳.۴ هزار تن ماهی و آبزیان دریایی طی ۳ ماه

سخنگوی گمرک گفت: طی ۳ ماهه اول سال جاری بیش از ۲۳ هزارو۴۶۲ تن انواع ماهی وسایر آبزیان دریایی از کشور صادر شده است و نزدیک به ۳هزار و ۳۰۵ تن نیز واردات به کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سید روح اله لطیفی  با اشاره به وضعیت صادرات آبزیان دریایی از گمرکات، گفت: ارزش   صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی کشور بالغ بر ۳۷ میلیون و۴۱۵ هزارو۷۸۵ دلار  است، که در این میان حدود ۶۰۶ تن خاویار به ارزش ۷۲۷ هزار دلار صادرشده است .

لطیفی افزود: آبزیان دریایی صادراتی کشور شامل ،ماهی های زنده زینتی آب شیرین وآب شور، ماهی های آزاد، قزل آلا، مارماهی، ماهی های پهن یخ زده، ماهی تن، کوسه ماهی ، فیله ماهی، انواع خرچنگ، ماهی خشک شده، انواع میگو و خاویار و انواع ماهی‌های دیگرماکول و غیرماکول است که به بیش از ۳۴ کشور صادر شده است.

سخنگوی گمرک در خصوص مقاصد صادراتی این کالاها گفت:محصولات دریایی از کشورمان به کشورهای آلمان، ژاپن، سوئیس، کانادا، استرالیا، امارات، چین، هنگ کنگ، روسیه، تایلند، آذربایجان، قطر ،کویت، ارمنستان و… صادر شده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک در خصوص واردات ماهی وسایر آبزیان افزود : در بازه زمانی ۳ ماهه اول سال جاری، بالغ بر ۳ هزارو۳۰۵ تن انواع ماهی به ارزش ۶ میلیون و۹۷۹ هزارو۳۲۲ دلار از ۱۸ کشور جهان، واردات به کشور توسط تجار را شاهد بودیم که بیشترین حجم واردات ماهی از سنگاپور، چین وهندوستان بوده  است.

لطیفی گفت: روند رو به رشد جمعیت جهان، جامعه بشری را به سمت بهره‌گیری از پتانسیل‌های تولید پروتئین در خشکی‌ها و تامین نیاز خود با استفاده از دریاها و اقیانوس‌ها سوق داده است، ظرفیت محدود تولید غذا در خشکی، دریا و اقیانوس سبب شد جامعه بشری توجه ویژه‌ای به پرورش آبزیان و افزایش تولید در واحد سطح داشته باشد.

وی افزود میزان صادرات آبزیان دریایی در سال های گذشته بالغ بر ۳۵۰ میلیون دلار بوده است که این میزان با توجه به سرمایه گذاریها وظرفیت های گسترده در سواحل ومناطق جنوبی کشور بویژه در گسترش مزرعه های پرورش میگو در جنوب ونیز پرورش ماهیان بومی آزاد، سفید، کپور وخاویار در شمال و پرورش انواع آبزیان در استان‌های مختلف، امکان جهش بیشتر این صنعت و به دست آوردن بازارهای بین المللی را به دلیل مغذی و مفید بودن محصولات شیلاتی، به صورت قابل توجهی می‌توان دنبال کرد.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=6884
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما