۱۳۹۹-۰۴-۳۱ - ۸:۳۰

موجودی ۷میلیون‌تنی انواع کالا در بنادر و گمرکات

معاون فنی و امور گمرکی گمرک با اشاره به وجود ۷میلیون تن انواع کالا در بنادر کشور گفت: با توجه به ارتباط گمرک با ۳۵ دستگاه مختلف، طولانی‌شدن تشریفات کالا برای اخذ مجوزهای قانونی موجب ایستایی کالا در گمرک می‌شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک با اشاره به آمار و ارقام موجودی کالا در گمرکات گفت: میزان کالای غیرکانتینری که کالاهای اساسی را تشکیل می‌دهند حدود ۳.۵ میلیون تن است که در بنادر و گمرکات موجود است. میزان کالاهای غیرکانتینری و غیراساسی نیز ۳و۳دهم میلیون تن است که در بنادر و کشتیرانی موجودند.

ارونقی گفت: اگر کالایی شرایط ترخیص از گمرک را داشته باشد از گمرک ترخیص می‌شود اما به‌طور کلی زمان دوماهه برای صاحبان کالا در نظر گرفته شده است که می‌تواند کالای خود را در گمرک نگه‌دارد.

وی افزود: اگر در تشریفات کالا موانعی وجود داشته باشد موجب رسوب کالا در بندر و گمرک خواهد شد و تا موانع برطرف نشود کالا در گمرک می‌ماند تا زمانی که صاحب کالا نسبت به خروج و امحای کالا اقدام کند.

به‌گفته ارونقی ممکن است قبل از ثبت سفارش کالا حمل شود و در گمرک بماند که در صورت نداشتن تشریفات گمرکی کالا در گمرک می‌ماند.

معاون فنی گمرک تأکید کرد: گمرک تا مجوزهای قانونی را کسب نکند نمی‌تواند اجازه ترخیص کالا را صادر کند.

وی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد صاحبان کالا هستند که کالا را در گمرک نگه می‌دارند اما ۸۰ درصد صاحبان کالا به‌دلیل مشکلاتی که از سوی سازمان‌های مختلف پیش می‌آید نمی‌توانند کالا را از گمرک خارج کنند بنابراین باید صاحبان کالا با آرامش خاطر کالا را از گمرک خارج کنند.

ارونقی ادامه داد، به‌منظور تسریع در انجام امور گمرکی تمامی سازمانها مکلفند تحت نظارت گمرک اقدام کنند تا گمرک بتواند تشریفات گمرکی را انجام دهد و در صورت همکاری سازمانها با گمرک ایستایی در گمرک به حداقل خواهد رسید.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=6827
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما