۱۳۹۹-۰۴-۳۰ - ۱۱:۱۷

ترخیص کالاهای اساسی از بنادر و گمرک شتاب می‌گیرد

سرپرست وزارت صمت در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار از تشدید نظارت و بازرسی ها در بازار خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم ستاد اقتصادی دولت، ترخیص کالاهای اساسی از بنادر و گمرک شتاب می گیرد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حسین مدرس خیابانی در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار که به منظور بررسی مدریریت بازار برگزار شد، اظهار داشت: مقوله بازار برای مردم از نظر امنیت روانی و ذهنی اهمیت زیادی داشته و متوایان بازار و تشکل ها و بازاریان نیز همه از جنس مردم هستند و بنابراین بیشتر از همه دغدغه مدیریت و کنترل بازار را دارند.

وی با اشاره به اینکه کمکی که این اقشار در کرونا انجام دادند و بیشتر از همه کسبه هوای مردم را داشتند بنابراین به نوعی مردمی ترین نهاد هستند، گفت: دولت تحت هر شرایطی ارز کالای اساسی و مواد اولیه را تهیه می کنند و همان طور که گفته شد ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا ترخیص شده است، بنابراین یک اقدام خوبی برای ترخیص کالاهای بنادر و گمرک فراهم شده است.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: تصمیم اخیر ستاد اقتصادی دولت به منظور شتاب در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات یک اقدام خوب در کمک به فراوانی کالا در بازار است. وضعیت همه رسته های تولیدی سه ماهه ابتدایی سال نیز تأیید کننده همین است.

مدرس خیابانی خاطر نشان کرد: ۴ میلیون تن کالا در بنادر و گمرک هست و می گویند چرا این رقم کم نمی شود، دلیلش این است که بدون وقفه کالاهای اساسی و تأمین آن  در حال انجام است و برای همین این رقم کم نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: به تناسب تشدید تحریم ها، تشدید نظارت و کنترل بازار را خواهیم داشت. زیرا سفره مردم جزء اولویت دولت است و سعی می کنیم در کنار همه فشارهای تحریم های ظالمانه، کمترین اثر را بر روی زندگی و معیشت مردم داشته باشد.

سرپرست وزارت صمت در پایان، گفت: همه متولیان بازار و سازمان حمایت و بازرسان و دادستانهای کشور و …  به دنبال نظارت شدیدی تر هستند.گشت های مشترک و اعلام کالاهای اولویت دار در بازرسی و نظارت بر انبارها و مقابله با احتکار اقدام خوبی است که در این راستا و نظارت بیشتر بر بازار، انجام می شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=6792
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما