۱۳۹۹-۰۴-۲۹ - ۱۳:۴۰

امسال ۴۶۰۰ هکتار گلخانه احداث می‌شود

مدیر کل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: جهش صادرات محصولات گلخانه‌ای و باغی و توسعه گلخانه‌ها به ویژه در مناطق مرزی و افزایش چهار هزار و ۶۰۰ هکتاری کشت گلخانه ای برنامه امسال این وزارتخانه است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛غلامرضا تقوی با بیان این مطلب افزود: در ارتباط با سال جهش تولید و صادرات، اصلاح و توسعه گلخانه‌ها باید مبتنی بر تقاضای بازارهای جهانی و کاهش هزینه‌ها برای رقابت پذیری قیمت محصولات با سایر کشورها باشد.

وی گفت: سال گذشته در حوزه گل و گیاه ۴۰ میلیون دلار صادرات انجام شد که این رقم قابل افزایش است.

این مقام مسوول، افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و فرابخشی و پشتیبانی‌های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی را از اقدامات ضروری برای جهش تولید و صادرات محصولات باغی و گلخانه‌ای برشمرد.

تقوی پیرامون توسعه گلخانه‌ها با رویکرد صادرات نیز افزود: امسال افزایش چهار هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ها  برنامه ریزی شده که از این سطح بیش از یک هزار هکتار در استان‌های مرزی احداث می‌شود.

وی پیش بینی کرد: امسال ۶۵۰ هزار تن به تولیدات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در کشور اضافه شود و تولید قارچ از ۱۷۰ هزار تن در سال گذشته به ۱۸۵ هزارتن برسد.

مدیر کل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برنامه افزایش صادرات محصولات باغی و گلخانه‌ای و دستیابی به بازار های جهانی در مورد گل و گیاهان زینتی بیشتر به کیفیت و اصلاح ساختار و سازه‌های تولید توجه می شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی مفصل و مدونی در زمینه اطلاع رسانی، افزایش استانداردهای تولید و رفع نواقص برای تولید کنندگان پیش بینی شده است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=6747
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما