۱۳۹۹-۰۴-۲۵ - ۱۰:۴۰

۱۰ هزار تن مرغ منجمد عرضه شد

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت پشتیبانی امور دام عرضه ۱۰ هزار تن مرغ منجمد را از محل ذخایر در میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف منتخب در سطح کشور را آغاز کرده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«محمدرضا کلامی» اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته کمبود تقاضا و بسته بودن هتل‌ها و رستوران‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، سبب شد مرغدار مرغ زنده را حدود ۶ تا ۷ هزار تومان بفروشد و مصرف کننده ۱۰ هزار تومان بخرد که این وضعیت باعث ضرر تولید کننده شد.

وی ادامه داد: برای حفظ تعادل، دولت مقادیر مازاد عرضه مرغداران را جمع آوری کرد که بر همین اساس با جمع آوری روزانه حدود ۲ هزار تن مرغ در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار تن ذخایر گوشت مرغ داریم.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه در حال حاضر مرغدار مرغ زنده ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان می فروشد و متوسط خرده فروشی حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان است که بالاترین قیمت مرغ متعلق به سیستان و بلوچستان است که به واسطه نداشتن تولید زیاد و طولانی بودن فواصل بین شهری حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان تومان بود.

کلامی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام ۱۰ هزار تن مرغ منجمد را عرضه می‌کند و قیمت مرغ مصرف‌کننده در میادین میوه و تره بار ۱۳ هزار تومان و در سطح خرده‌فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان شده است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=6592
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما