۱۳۹۹-۰۴-۱۷ - ۱۳:۰۷

آغاز صادرات چای هند به ایران

صادرات چای هند به چین و ایران با وجود ابهامات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و تنش در روابط میان دهلی نو و پکن بر سر مشکلات مرزی، آغاز شده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ پایگاه خبری اکونومیک تایمز هند در گزارشی نوشت: واردکنندگان چینی قیمت خوبی برای چای سیاه هندی می پردازند و صادرات به این کشور آغاز شده است.

ایران هم واردات چای ارتدوکس فصل جدید را از هفته گذشته آغاز کرده و ۴۰۰ تا ۴۵۰ روپیه برای هر کیلوگرم می پردازد که قیمت بالاتری نسبت به سال گذشته است.

موهیت اگروال، مدیر شرکت “اشین تی” و صادرکننده بزرگ به چین و ایران در این باره گفت: تنش های مرزی میان چین و هند بر صادرات چای به چین تاثیر نگذاشته و چینی ها هر دو نوع چای سی تی سی و ارتدوکس را خریداری می کنند.

هند تحت تاثیر افزایش تقاضای چینیها برای چای سیاه هندی، در سال ۲۰۱۹ از سریلانکا در زمینه صادرات چای به چین جلو افتاد و ۱۳.۴۵ میلیون کیلوگرم چای به چین صادر کرد در حالی که سریلانکا تنها ۱۰ میلیون کیلوگرم صادرات به این کشور داشت.

امسال تولید چای هند به دلیل قرنطینه ۱۴۰ میلیون کیلوگرم کاهش پیدا کرده و شرایط آب و هوایی در آسام هم در ماههای مه و ژوئن مساعد نبوده است و بارندگیهای شدید احتمالا روی تولید تاثیر منفی خواهد گذاشت.

زمانی که چای ارتدوکس در ماههای مه و ژوئن وارد بازار شد، ایران قیمت خرید پایینتری را پیشنهاد کرد اما قیمت چای به خصوص چای ارتدوکس امسال به دلیل کاهش تولید، بالا مانده است.

به گفته اگروال، ایران موافقت کرده قیمت مرسوم را که ۳۰۰ روپیه برای هر کیلوگرم است بپردازد و برای خرید سفارش داده است.

آریش بهانسالی، یک صادرکننده دیگر چای هندی به ایران هم گفت: واردکنندگان ایرانی با توجه به کیفیت چای ارتدوکس، حاضرند ۴۰۰ تا ۴۵۰ روپیه برای هر کیلوگرم بپردازند.

ایران سال گذشته حدود ۵۴ میلیون کیلوگرم چای خرید و صادرکنندگان به ایران هم با مشکلی در زمینه پرداخت مواجه نیستند.

صادرکنندگان هندی پیش بینی می کنند که ایران امسال ۴۵ تا ۴۶ میلیون کیلوگرم چای هندی وارد خواهد کرد که حدود ۱۰ درصد کمتر از سال گذشته خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=6259
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما