۱۳۹۹-۰۴-۱۰ - ۱۲:۰۹

پیاز و گوجه فرنگی در خرداد ارزان شد

براساس اعلام مرکز آمار قیمت پیاز و گوجه فرنگی در خردادماه نسبت به ماه قبل از آن به ترتیب ۲۳.۵ و ۲۰.۸ درصد کاهش یافت در مقابل قیمت سیب درختی و برنج خارجی به ترتیب ۲۴.۶ و ۱۵.۸ درصد رشد داشت.

مرکز آمار تغییرات قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در خردادماه را منتشر کرد. براین اساس قیمت هر کیلوگرم پیاز در خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه با ۲۳.۵ درصد کاهش از چهار هزار و ۴۹۰ تومان به سه هزار و ۴۰۰ تومان رسید همچنین گوجه فرنگی، در اردیبهشت ماه پنج هزار و ۲۰۰ تومان بود که با ۲۰.۸ درصد کاهش قیمت به چهار هزار و ۱۳۰ تومان رسید.

اما سیب درختی و برنج خارجی در خردادماه نسبت به ماه قبل از آن ۲۴.۶ و ۱۵.۸ درصد افزایش قیمت داشت. قیمت یک کیلوگرم سیب درختی در اردیبهشت ماه ۱۱ هزار و ۳۱۰ تومان بود که در خردادماه به ۱۴ هزار و ۶۱۰ تومان افزایش یافت و هر کیلوگرم برنج خارجی نیز در اردیبهشت برابر ۱۱ هزار و ۹۸۰ تومان بود و با ۱۵.۸ درصد رشد قیمت در خردادماه ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می‌شد.

مقایسه قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در خردادماه امسال نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که قیمت سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی کاهش چشمگیری داشته است.

قیمت سیب زمینی در خرداد سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ تومان بود که در خرداد امسال به چهار و ۲۰۰ تومان رسید.

در بین اقلام خوراکی عدس در یک سال گذشته با رشد ۱۲۵.۷ درصدی بیشترین رشد قیمت را به نام خود ثبت کرد. خرداد سال گذشته یک کیلو عدس ۹ هزار و ۷۰۰ تومان بود که امسال بهای آن به ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

در این دوره چای خارجی و برنج خارجی نیز بیشترین رشد قیمت را داشتند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5964
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما