۱۳۹۹-۰۳-۳۱ - ۱۲:۵۲

رشد ۲.۱ درصدی بخش صنعت

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با فضاسازی انجام شده برای تولید داخل در سال گذشته و مطابق آمارهای بانک مرکزی، بخش صنعت کشور ۲.۱ درصد و بخش معدن ۱.۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«سعید زرندی» امروز شنبه در نشست خبری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این مهم به دلیل ثبات به وجود آمده در اقتصاد کلان کشور در نیمه دوم سال گذشته و دور بودن نرخ ارز از تکانه‌ها، همچنین پیگیری سیاست‌هایی مانند ممنوعیت واردات بوده است.

وی گفت: باید از مردم کشورمان که در این مدت هر چه بیشتر به کالاهای داخلی به ویژه در حوزه‌های نساجی و لوازم خانگی روی آوردند، تشکر کرد.

زندی خاطرنشان کرد: در دو ماهه نخست امسال با وجود بحران کرونا، از بین ۴۴ قلم کالای صنعتی ۱۶ قلم از جمله ماشین لباسشویی، محصولات پتروشیمی، یخچال و فریزر، سیمان، کامیون و کامیونت با رشد تولید مواجه بوده است.

وی ادامه داد: از اسفند ماه پارسال تا ۲۷ خرداد ماه گذشته تعداد ۷۹ میلیون عدد ماسک، ۲۷۱ میلیون جفت دستکش و ۲۲۸ میلیون لیتر الکل در کشور تولید شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه بزرگ صنعتی، معدنی و بازرگانی تا سال ۱۴۰۰ در قالب پویش هفتگی «تولید مستمر – اشتغال مؤثر – صادرات پایدار» هدف‌گذاری شده است.

زرندی افزود: برای راه‌اندازی این پروژه‌های ملی حدود ۱۶۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و با افتتاح این طرح‌ها برای نزدیک به ۴۱ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: از نظر تعداد طرح‌ها، استان کرمان با ۲۶ پروژه و از نظر حجم سرمایه‌گذاری‌ها استان خوزستان با نزدیک به ۳۶ هزار میلیارد تومان، بیشترین سهم را در کشور دارا هستند.

وی ادامه داد: این ۲۰۰ طرح که دارای شاخص‌هایی چون تکمیل زنجیره ارزش، کاهش واردات، صادراتی بودن، استفاده از فناوری و کمک به رفع محرومیت شناسایی شده، به عنوان پروژه‌های ملی انتخاب شده‌اند.

معاون وزیر صنعت گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس عرضه اولیه یا انتشار اوراق خواهد داشت و هدف‌گذاری برای ورود ۱۰۰ شرکت به بورس تا پایان امسال انجام شده است.

زرندی اضافه کرد: می‌خواهیم هر هفته یک اتفاق خوب در بورس بیفتد و هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس پذیرش شود یا هر هفته اوراق یک شرکت منتشر شود اما به شرط اینکه شرکت‌های تولیدی آماده باشند و هم بورس همراهی لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: بدین منظور سه هزار و ۸۰۰ شرکت را هدفگذاری کرده‌ایم که ۱۴۸ شرکت در فراخوان و گام نخست اعلام آمادگی کرده‌اند و اگر بتوانیم ۱۰۰ شرکت را تا پایان سال به صورت عرضه اولیه یا اوراق مشارکت وارد بورس کنیم تحول عظیمی به وجود آورده‌ایم.

این مقام مسوول یادآور شد کشور ۵۲۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که در بهترین شرایط ۳۰۰ هزار میلیارد تومان توسط سیستم بانکی تامین خواهد شد و این اساس ناگزیر از حرکت به سمت بازار سرمایه هستیم کرد از ابتدای امسال تاکنون سه شرکت بزرگ کشور توانستند یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان انتشار سرمایه داشته باشند.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5514
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما