۱۳۹۹-۰۳-۲۶ - ۹:۴۵

اتاق بازرگانی ایران در سوریه بازگشایی می‌شود

رئیس کنفدراسیون صادارت گفت: اتاق بازرگانی دفتری در سوریه خریداری کرده و به دنبال بازسازی و آماده سازی آن است. طبعاً با بازگشایی اتاق بازگانی ایران در سوریه می‌توانیم صادرات و سرمایه‌گذاری در این کشور را توسعه بدهیم.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمد لاهوتی در خصوص احتمال تحقق پیش‌بینی صادرات ۴۲ میلیارد دلاری ایران در سال جاری اظهار داشت: با توجه به رشد صادراتی که در اواخر سال ۹۸ صورت گرفت و افزایش نرخ ارز که از اواخر سال ۹۸ شروع شد و تا الان ادامه داشته ، به نظر می‌رسد که تاثیر مثبتی بر افزایش صادرات خواهد داشت.

او ادامه داد: البته فرصت سه ماهه اول سال جاری را به دلیل شیوع کرونا و بسته شده مرزها از دست داده‌ایم. اما با توجه به بازگشایی ۸۰ درصدی مرزها، روند رشد صادرات به مراتب در خرداد ماه بیشتر خواهد بود. به نظر می‌رسد که عادی شدن شرایط مرزی بیش از یکی دو ماه طول نمی‌کشد و تا شهریور ماه شدت بیشتر خواهد گرفت.

لاهوتی با اشاره به اینکه احتمال تحقق هدف‌گذاری ۴۲ میلیارد دلاری با توجه به شرایط کنونی وجود دارد، گفت: در شش ماهه دوم سال جاری روند صادرات رشد چشم گیری خواهد داشت و امیدواریم که به عدد پیش‌بینی شده برسیم.

وی افزود: ممکن است که حتی بتوانیم در شش ماه دوم سال صادرات را به گونه‌ای افزایش بدهیم که از پیش‌بینی ۴۲ میلیارد دلاری نیز فراتر برویم. اگر به اندازه کافی همکاری بین صادرکنندگان و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد. می‌توانیم به صادرات بیشتر امید داشته باشیم.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران تصریح کرد: با توجه به حوزه سی‌آی‌اس، رشد چشم گیری در سال گذشته داشتیم.  کشورهای اوراسیا فرصتی برای صادرات ما در سال جاری خواهد بود و بیشترین بازار را در کشورهای عراق و افغانستان داریم. چین و هند جزو بازارهای هدف صادراتی هستند، تلاش می‌کنیم صادرت‌مان را با چین افزایش بدهیم و امیدواریم که صادرت‌مان با هند به شرایط عادی بازگردد. هدف گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری صادرت به ۱۵ کشور است و تنوع کشورهای هدف صادرات خیلی دچار تغییر نشده است.

لاهوتی خاطرنشان کرد: البته اگر بازار سوریه هم مقداری باز بشود و شرایط عادی شود، برای این کشور نیز برنامه‌های زیادی خواهیم داشت. سوریه کشوری است که خودش صاحب صنعت بوده اما صنایع این کشور به علت شرایط جنگی آسیب دیده یا تعطیل شده‌اند.

او ادامه داد: هدف سوریه سرمایه گذاری مشترک است و هدف ایران صادرات کالا. آنها به حمایت از اشتغال‌شان توجه دارند. با اینحال به هر حال سوریه برای سرمای‌گذاری مشترک نیز بازار خوبی است اما باید زیرساخت‌ها فراهم شود و پروتکل‌ها رعایت شود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران تصریح کرد: اتاق بازرگانی دفتری در سوریه خریداری کرده و به دنبال بازسازی و آماده سازی آن است. طبعاً با بازگشایی اتاق بازگانی ایران در سوریه می‌توانیم صادرات و سرمایه‌گذاری در این کشور را توسعه بدهیم.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5393
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما