۱۳۹۹-۰۳-۲۴ - ۱۲:۵۴

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۳/۲۴

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم ۷۳۶ هزار تومان، قیمت دلار ۱۷ هزار و ۹۶۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛همچنین در بازار سبزه میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۷۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۷۳۶هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۹۸۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۱۹۱هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۳۷ دلار معامله می‌شود.

 

در حالی که همزمان با نگرانی ها از به راه افتادن موج دوم شیوع کرونا و ترسیم چشم اندازی تیره و تار از اقتصاد جهانی توسط فدرال رزرو آمریکا اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش یافته است، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۱۸ درصد رشد به ۱۷۳۰ دلار و ۷۵ سنت رسید. در این هفته قیمت طلا حدود ۲.۷ درصد رشد داشت که بهترین عملکرد هفتگی از هفته منتهی به ۱۰ آوریل تاکنون محسوب می شد. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی برای تحویل در ماه اوت با ۰.۱۴ درصد افت به ۱۷۳۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در شرکت اوآندا گفت:‌«به رغم ترمیم اولیه شاخص های بورس در صبح روز جمعه، قیمت طلا به دلیل تداوم رشد تقاضا برای فلز زرد از سوی شرکت ها همچنان رو به افزایش بود.»

افزایش اخیر تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چندین ایالت آمریکا علاوه بر افزایش تعداد تست های انجام شده حکایت از بالا رفتن تعداد موارد ابتلای جدید دارد.

مویا افزود: «این موج دوم کرونا نیست. ویروس تنها دارد فعالیت خود را در سراسر آمریکا ادامه می دهد و این مانع از بازگشایی بسیاری از فعالیت ها در این کشور خواهد شد. این به معنای کاهش فعالیت های اقتصادی است که به نفع بازار طلا تمام خواهد شد.»

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه با نیم درصد رشد به ۱۱۳۵.۰۵ تن رسید که بالاترین رقم در طی ۷ سال گذشته بود. این آمار نشان دهنده افزایش اقبال سرمایه گذاران به سمت بازار طلاست.

 افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛  قیمت های خرید و فروش ارز طی روز جاری نسبت به روز کاری قبل با کاهش جزئی همراه بوده و بر همین اساس هم‌اکنون قیمت دلار در بازار آزاد هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۹۶۰ تومان و یورو ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان و درهم امارات ۵ هزار تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5301
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما