۱۳۹۹-۰۳-۲۰ - ۷:۵۰

طرح فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار در آستانه اجرا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرای پروژه ۱۰ میلیون تنی فولاد چابهار، به زودی وارد مرحله عملیاتی می‌شود و تاسیس شرکت در محل منطقه آزاد چابهار و واگذاری زمین، زمینه‌ساز اجرای این طرح است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«خداداد غریب» در نشست پایش پروژه ۱۰ میلیون تنی فولاد چابهار که با حضور «مرتضی بانک» مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، افزود: شرکت گل گهر به عنوان رهبر کنسرسیوم برای پیشبرد اهداف طرح، بعد از تعیین و تملک زمین، تاسیس شرکت را در دستور قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه پس از تاسیس شرکت، واگذاری زمین برای آغاز عملیات اجرایی صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: مساعدت لازم در واگذاری زمین با کنسرسیوم از سوی مناطق آزاد انجام خواهد شد تا پروژه هرچه زودتر وارد مرحله اجرا شود.

براساس این گزارش، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: برای احداث این پروژه ضروری است فولاد مبارکه هم وارد کنسرسیوم شود.

بانک افزود: مسائل مربوط به محیط زیست و واگذاری زمین در دست پیگیری است و انجام خواهد شد.

مشاور رییس جمهوری اعلام کرد: در حین انجام مطالعات پروژه فولاد چابهار، مجوزهای اراضی برای احداث کارخانه اخذ خواهد شد تا به زودی وارد امور فنی و اجرایی شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان هم در این نشست که به شیوه ویدئو کنفرانس اداره می شد، اعلام کرد: براساس اجرای پروژه مزبور، هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان توسط استانداری انجام شده تا مسائل مربوط به واگذاری اراضی در منطقه آزاد و همچنین تامین ملزومات اجرای پروژه، با سرعت بیشتری دنبال شود.

عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت گل گهر، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران و ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

تفاهم نامه احداث مجتمع فولاد ۱۰ میلیون تنی چابهار بین اعضای کنسرسیوم (شرکت های مبارکه، گل گهر، چادرملو) و هیات پشتیبان (ایمیدرو، معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و منطقه آزاد چابهار) پیش از این امضا شده است.

 

 

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5125
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما