۱۳۹۹-۰۲-۲۸ - ۱۳:۱۷
طرح الزام فروش لوازم خانگی با شناسه از امروز الزامی شد

مشتریان چگونه مطمئن شوند کالا قاچاق نیست؟

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از امروز تمامی کالا‌های لوازم خانگی باید شناسه کالا داشته باشد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علی مویدی خرم آبادی گفت: از امروز تمامی کالا‌های لوازم خانگی باید شناسه کالا داشته باشد و از مشتریان خواهشمندیم که از این پس شناسه کالای لوازم خانگی خود را قبل از خرید از فروشنده مطالبه کنند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: پس از پیگیری‌ها و برنامه ریزی‌های بسیار در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ما موفق شدیم که سامانه شناسه کالا‌های لوازم خانگی را در سطح کشور فعال کنیم و کالا‌های لوازم خانگی پس از این باید دارای شناسنامه باشد.

وی گفت: خریداران می‌توانند شناسه کالای لوازم خانگی خود را به شماره #۷۷۷*۴* ارسال کنند تا از اصالت کالای خریداری شده خود مطلع شوند.

مویدی افزود: همچنین خریداران لوازم خانگی این امکان را دارند که به کمک همین سرشماره به سامانه گارانتی تهیه شده در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم متصل شوند و از گارانتی کالای خود و خدمات فروش، پس از خرید آن کالا هم بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این سامانه فعلا برای لوازم خانگی اجرا شده چرا که لوازم خانگی گردش مالی بسیاری در کشور دارد، اما بزودی برای سایر کالا‌ها هم سامانه شناسه کالا و گارانتی فعال خواهد شد.

مویدی گفت: این سامانه باید بهمن سال ۹۸ فعال می‌شد، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا اجرای آن به تعویق افتاد، اما از امروز اجرای آن عملیاتی خواهد شد و خریداران توجه کنند که پس از این باید از فروشنده کالای لوازم خانگی شناسه کالا را مطالبه کنند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=4399
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما