۱۳۹۹-۰۲-۲۵ - ۸:۱۰

خرید یک میلیون تن گندم در کشور

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور از تغییر جدول افت مفید و غیرمفید خرید گندم خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور خریداری شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علی خانمحمدی اظهار کرد: خرید گندم در کشور در چند استان از جمله سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان آغاز شده و طی روزهای آتی نیز لرستان آغاز خواهد شد.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور با بیان اینکه تاکنون یک میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است، گفت: امسال یک تغییر رویه در خرید گندم ایجاد شده و آن مقدار الک‌هاست، به عبارتی در این روش افت مفید یک مقدار بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: در این نوع الک کردن شکستگی و لاغر بودن محصول به عنوان افت مفید حذف و در کیفیت‌ خرید دقت می‌شود و خرید بر اساس استانداردهای اروپا انجام می‌شود.

خانمحمدی با اشاره به اینکه پرداخت کل بهای گندم در سال جاری به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود و تاکنون معوقه در بحث پرداخت‌ها نداشتیم، اضافه کرد: همین امر موجب شده دلالان کمتر ورود کنند، هرچند که در برخی از جاها دلالان ورود کرده‌اند و وقتی افت بالا زده می‌شود، همان گندم را از کشاورز خرید می‌کنند.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور با بیان اینکه با اشاره به اینکه برای امسال خرید ۱۴ میلیون تن در نظر گرفته شده است، گفت: با وضعیت موجود امیدواریم بتوانیم این خرید را انجام دهیم، البته اگر پرداختی‌ها به روز باشد و دولت با مشکل مواجه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال از نظر کیفی و کمی گندم خوبی را خواهیم داشت، اضافه کرد: ۱۴ میلیون تن خرید گندم با احتساب هزینه‌های مربوط به حمل و سایر موضوعات گردش اقتصادی بزرگی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

خانمحمدی همچنین از خرید گندم باقی مانده از سال قبل نیز در سیلوها خبر داد و افزود: نزدیک ۳ میلیون تن گندم سال قبل فروخته نشد که امسال همان گندم هم به قیمت سال جاری یعنی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

خانمحمدی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در بخش گندم فعالیت دارند، اضافه کرد: امیدواریم امسال بحث پرداختی‌ها به مشکل برنخورد و همه این افراد گندم خود را به دولت بفروشند.

 

منبع: فارس

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=4297
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما